Hej,
Bor i ett hus med oinredd ovanvåning och har börjat fundera på att inreda denna.
Bottenvåningen är betong från Finja prefab medans ovanvåning är traditionell trästomme.
Det är många moment att gå igenom, ett av dem är hur man hanterar diffusionsspärr (eller vad som nu är korrekt benämning). För betongväggar har jag förstått att man inte har någon plast som i trästomme.
Hur fasen hanterar man detta på ovanvåningen?
På nuvarande vind ligger alltså isoleringen rakt på väven, som i sin tur ligger på glesen.
Är ni med?
Bor i ett hus med oinredd ovanvåning och har börjat fundera på att inreda denna.
Bottenvåningen är betong från Finja prefab medans ovanvåning är traditionell trästomme.
Det är många moment att gå igenom, ett av dem är hur man hanterar diffusionsspärr (eller vad som nu är korrekt benämning). För betongväggar har jag förstått att man inte har någon plast som i trästomme.
Hur fasen hanterar man detta på ovanvåningen?
På nuvarande vind ligger alltså isoleringen rakt på väven, som i sin tur ligger på glesen.
Är ni med?
Redigerat:
Inte med på hur du menar, idag är ovanvåning oisolerad, dvs kallvind. Men om jag inreder kommer jag ju behöva plasta stödbensvägg, snedvägg och taket (på ovanvåning). Frågan är hur detta ansluter mot nedanvåning. Är du med?Jonatan79 skrev:
Klicka här för att svara

