U Uraks skrev:
Tja!
Årets trådlyft vinner säkert jag =)
En fråga hur har klinkersfogen klarat sig är inte vit fog lite känsligt i ett garage speciellt när man mekar ?
Jag har lortat på ganska ordentligt i verkstaden, men aldrig gjort något annat underhåll än att sopa golvet. Så det är lite fläckigt här och där, frågan är hur det skulle se ut efter en riktig storstädning med avfettning.
Hittills har i alla fall inte en enda Byggmax-platta spruckit, trots att det ibland åkt både tunga och vassa grejer i golvet.

Trodde jag uppdaterat tråden efter att det blev klart.
Så här blev det i alla fall :)
Det ser lika ut idag 3 år senare fast med gräsklippare, 2 bilar och en väldigt massa grejer :)
Renoverad garageinteriör med klinkergolv, vitmålade väggar och takbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

U Uraks skrev:
Tja!
Årets trådlyft vinner säkert jag =)
En fråga hur har klinkersfogen klarat sig är inte vit fog lite känsligt i ett garage speciellt när man mekar ?
Norrhyttan Norrhyttan skrev:
Jag har lortat på ganska ordentligt i verkstaden, men aldrig gjort något annat underhåll än att sopa golvet. Så det är lite fläckigt här och där, frågan är hur det skulle se ut efter en riktig storstädning med avfettning.
Hittills har i alla fall inte en enda Byggmax-platta spruckit, trots att det ibland åkt både tunga och vassa grejer i golvet.
Jag använde också klinker ifrån Byggmax och det har fungerat väldigt bra. Alla plattor är hela och knappt repor i dom faktiskt.
Brukar spola av och skura rent golvet varje vår. Har jag fått någon större "prick" asfalt som fastnat brukar ja köra lite snabbt med grov borste på skruvdragaren.
Fogarna ser också bra ut. Dom är lite gråa så klart närmast brunnen där det blir som mest skit med vatten osv men de mesta försvinner när ja skurat.
De enda ja hade gjort annorlunda idag är att ja hade fogat ända upp jäms med klinkern och inte att fogen är nersjunken då vatten och smuts gärna stannar kvar en del i fogarna. Men annars är jag grymt nöjd!

EDIT: OOPS! Såg nu att jag hade gjort en till tråd. Tyckte jag hade nåt minne av att jag lagt upp bilder :)
https://www.byggahus.se/forum/threads/oenskar-smakrad-till-garagegolvet.267633/

Redigerat:
Hur håller de för dubbdäck?

johel572 johel572 skrev:
Ja. Plattorna är homogena (genomfärgadek) och det gör alltså ingenting om det skulle nötas bort lite.

Sen beror allt såklart på hur ofta man kör in/ut, vrider på däcken inne på plattorna osv.

johel572 johel572 skrev:
En av två bilar kör jag in och ut med dubbdäck nästan dagligen och det enda märken som blivit är några svaga repor där jag råkat vrida framhjulen några gånger. Där hjulen bara rullat rakt in och ut syns ingenting. Det här är min 4e vinter med klinkern.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.