17 434 läst ·
19 svar
17k läst
19 svar
Funderingar för klinker i garage. Någon som har lite koll?
Jag har lortat på ganska ordentligt i verkstaden, men aldrig gjort något annat underhåll än att sopa golvet. Så det är lite fläckigt här och där, frågan är hur det skulle se ut efter en riktig storstädning med avfettning.U Uraks skrev:
Hittills har i alla fall inte en enda Byggmax-platta spruckit, trots att det ibland åkt både tunga och vassa grejer i golvet.
Trodde jag uppdaterat tråden efter att det blev klart.
Så här blev det i alla fall
Det ser lika ut idag 3 år senare fast med gräsklippare, 2 bilar och en väldigt massa grejer
Brukar spola av och skura rent golvet varje vår. Har jag fått någon större "prick" asfalt som fastnat brukar ja köra lite snabbt med grov borste på skruvdragaren.
Fogarna ser också bra ut. Dom är lite gråa så klart närmast brunnen där det blir som mest skit med vatten osv men de mesta försvinner när ja skurat.
De enda ja hade gjort annorlunda idag är att ja hade fogat ända upp jäms med klinkern och inte att fogen är nersjunken då vatten och smuts gärna stannar kvar en del i fogarna. Men annars är jag grymt nöjd!
EDIT: OOPS! Såg nu att jag hade gjort en till tråd. Tyckte jag hade nåt minne av att jag lagt upp bilder
https://www.byggahus.se/forum/threads/oenskar-smakrad-till-garagegolvet.267633/
Så här blev det i alla fall
Det ser lika ut idag 3 år senare fast med gräsklippare, 2 bilar och en väldigt massa grejer
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
U Uraks skrev:
Jag använde också klinker ifrån Byggmax och det har fungerat väldigt bra. Alla plattor är hela och knappt repor i dom faktiskt.Norrhyttan skrev:
Jag har lortat på ganska ordentligt i verkstaden, men aldrig gjort något annat underhåll än att sopa golvet. Så det är lite fläckigt här och där, frågan är hur det skulle se ut efter en riktig storstädning med avfettning.
Hittills har i alla fall inte en enda Byggmax-platta spruckit, trots att det ibland åkt både tunga och vassa grejer i golvet.
Brukar spola av och skura rent golvet varje vår. Har jag fått någon större "prick" asfalt som fastnat brukar ja köra lite snabbt med grov borste på skruvdragaren.
Fogarna ser också bra ut. Dom är lite gråa så klart närmast brunnen där det blir som mest skit med vatten osv men de mesta försvinner när ja skurat.
De enda ja hade gjort annorlunda idag är att ja hade fogat ända upp jäms med klinkern och inte att fogen är nersjunken då vatten och smuts gärna stannar kvar en del i fogarna. Men annars är jag grymt nöjd!
EDIT: OOPS! Såg nu att jag hade gjort en till tråd. Tyckte jag hade nåt minne av att jag lagt upp bilder
https://www.byggahus.se/forum/threads/oenskar-smakrad-till-garagegolvet.267633/
Redigerat:
Klicka här för att svara