10 168 läst ·
71 svar
10k läst
71 svar
Fundering kring varmgång och säkring som gått
Har redan skrivit att jag inte vet, så inget nytt, ingen större fördel om så tusen personer skriver inlägg att de inte vet.Bo.Siltberg skrev:
I mitt första inlägg, här, men inte att jag vet, jag borde ha skrivit att jag anser att det är den vanligaste orsaken. Notera brasklappen i början.
Ja det var du. Det finns en dag imorgon också, eller på MåndagHar inte alla arbetsplatsen hemma numera med tillgång till all dokumentation? Den måste ju kunna hänga med ut i firmabilen.
Vet inte vem som sagt att jag var hemma, det spelar såklart ingen roll eftersom alla standarder ligger digitalt. Men jag hade inte tid eller lust att kolla detta i min mobil just idag. Kanske vid annat tillfälle.
Vad betyder detta ; Ja, det var du Fredo?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 847 inlägg
Det låter som att vi äntligen börjar närma oss ett slut på denna tråd då du börjar vända på vad som sagts. Återstår bara att vänta på bilder ur din standard, senast Måndag, ok?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 847 inlägg
Det var ju inte riktigt ett ordval som faller väl ut här på forumet.
Men förklara vem Fredo är eller peka mer exakt på vad du vänder dig emot så får du bättre svar.
Och foton på Måndag, ok?
Men förklara vem Fredo är eller peka mer exakt på vad du vänder dig emot så får du bättre svar.
Och foton på Måndag, ok?
Du skrev så i inlägg #30, kunde tyvärr inte motstå att lägga till Fredo, vet du inte vad detta syftar till har du missat något tyvärr, men du har kanske någon bucket list.Bo.Siltberg skrev:
Vad menar du med foto på måndag vem ska ta foto på vad samt varför?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 847 inlägg
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 847 inlägg
Ja det var du som skrev om att serva med standard. Nu har jag gjort det och väntar nu på din tur att visa foto på en standard som säger emot den jag postade.
Hej Bo.Bo.Siltberg skrev:
Så du föreslår att jag ska skriva ut aktuellt stycke från aktuell standard, skriva ut detta, fotografera av för att sen scanna in i datorn?
Varför gå denna omväg, låter som något Greta 80 år skulle göra.
Men okej, vilken standard undrar du över och om vad?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 847 inlägg
Den standard du menar säger emot den jag postade en bild på. Men du behöver, inte jag är nöjd med min hypotes i #25.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 847 inlägg
Gör du gör dig bara dum nu. Du vet vad vi pratar om, standarder på benämning av olika slags säkringar, ett rejält sidospår i tråden. Är det inte dags att vi lägger ned denna diskussion nu? Tråden är förstörd.
Nä, det vet jag inte.Bo.Siltberg skrev:
Är vi överens om vad som är gruppsäkringar och huvudsäkringar nu då?
Servis säkringar samt servisledningssäkringar?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 847 inlägg
Jag har full koll på det, inklusive mätarsäkringar som kommer in på tredje plats i din lista.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 847 inlägg
Ja du har rätt, det är vanligt att denna säkring närmast före elmätaren har båda dessa syften, plus ett tredje syfte som servissäkring. Man kan t.o.m hävda att denna säkring har kvar rollen som huvudsäkring även när det, som i TS fall, finns separata huvudsäkringar mer eller mindre direkt efter elmätaren. TS mätarskåp verkar ju ha lite diffusa gränser.