O
Som ovanstående skrivit... om man slarvar när man gör om badrummet i villan är det bara en själv som drabbas...
Slarvar man i sin BR så drabbas grannarna....
Ofta så har föreningen krav på att arbetet skall utföras fackmannamässigt.... Så frågan är om man skulle dra det till sin spets om man inte skulle kunna säga upp medlemmens medlemsskap i föreningen och då tvingas flytta...
men det är bara en fundering rent hypotetiskt.....

Mikael_L
Det finns säkert många "lösningar".
Skadestånd - medlemmen får stå för kostnaden.

Många har speciell hemförsäkring, med bostadsrättstillägg. Så f-bolaget går in och tar skadan. Sen kan f-bolaget ev regressa mot försäkringstagaren ifall denne har agerat vårdslöst eller i strid med försäkringsvillkoren.

En del BR-föreningar kräver att medlemmarna tecknar dessa försäkringar, andra BRF'er tecknar istället en sådan försäkring själva som gäller hela fastigheten, typ en gruppförsäkring, som ingår i avgiften sen.

Mikael_L skrev:
Som parentes så kan jag nämna att jag ringde Biltema, och upptäckte att där kan man inte få det minsta mer support än vad som står i deras tryckta broschyrer.
Jag ringde de som tillverkar Biltemas tätskikt och fick alldeles utomordentligt support. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.