13 867 läst ·
18 svar
14k läst
18 svar
Fult med duschkabin?
Ja, i så fall så är det nog det bästa alternativet för mig för det vore så himla skönt att vinna så mycket utrymme som möjligt. Kikade på ett par när jag var ute idag, och det såg ju toppen ut.KingHippo skrev:Om man inte har allt för mycket fall och hyggligt raka väggar ska det inte vara något problem. Det sitter en rätt flexibel gummilist längst ner.
Vi satte precis in sådana dörrar och ångrar det inte. Det läcker lite under dörrarna, men det beror på att väggarna lutar och för mycket fall. Vid väggen är det tätt...
Jag valde kabin då duscholux hade en som gick att få långsmal, jag hade helt enkelt inte plats för en sån med insvängda dörrar, för smalt badrum helt enkelt. Gamla klädkammare är inte stora... Annars var det en sån jag ville ha!T&H skrev:
Halo...
Om man vill ha i det närmaste 100% vattenskadesäkert väljer man en duschkabin. Har man dessutom utrymme att dra fram den vid storstädning är det perfekt. Jag litar inte på alla dessa tätskikt, så många varianter det har varit genom alla år och det är ju bara det nyaste man inte vet hur länge det håller... Nu för tiden har ju många duschkabiner duschkar gjorda i gjutgods och med glasväggar blir dom stabila och står stadigt. Väljer man en som inte silicontätas kan man också demontera den för riktig rengörning. Och badrummet håller sig fräscht i hård och mjukfogar i långa tider...
Om man vill ha i det närmaste 100% vattenskadesäkert väljer man en duschkabin. Har man dessutom utrymme att dra fram den vid storstädning är det perfekt. Jag litar inte på alla dessa tätskikt, så många varianter det har varit genom alla år och det är ju bara det nyaste man inte vet hur länge det håller... Nu för tiden har ju många duschkabiner duschkar gjorda i gjutgods och med glasväggar blir dom stabila och står stadigt. Väljer man en som inte silicontätas kan man också demontera den för riktig rengörning. Och badrummet håller sig fräscht i hård och mjukfogar i långa tider...
Klicka här för att svara