Goddag!

På min platta från 91 har jag 70mm cellplast och sedan 19mm spånskiva och i ett av hörnen där tungt vitrinskåp stått i ~30 år har cellplasten gett vika utmed hörnet.

Det är dags att lägga nytt golv, men jag ids inte riva upp hela golvet för att jämna ut det lilla området - har sett exempel där man borrat hål och kilat upp spånskivan och sedan sprutat foam som stelnat - någon som har erfarenhet av det eller annan fullösning? Hörnet står fritt idag och kommer göra även i framtiden, ingen nämvärd tyngd kommer kunna packa ihop golvet där.
 
BirgitS
Man kan lägga tunn masonit och/eller några lager lumppapp för att fylla upp svackor innan man lägger golvfoamen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.