2 461 läst ·
21 svar
2k läst
21 svar
Ful tak koppling i renoverad hyresrätt
Det behövs ett lamputtag som nämnts. Det ordnar hyresvärden. Vill de inte göra något, ta det vidare med Hyresgästföreningen eller hyresnämnden.
Det får inte finnas synliga, berörbara grundisolerade ledare i nya installationer. Det tillhör en äldre skyddsåtgärd som inte används mer.
Det får inte finnas synliga, berörbara grundisolerade ledare i nya installationer. Det tillhör en äldre skyddsåtgärd som inte används mer.
useless skrev:
Är själva dcl kontakten i taket som är för stor oavsett, blir inte mycket bättre om jag limmar fast en takrosett. Ska sätta upp en utanpåliggande dlc tak dosa. Men vill inte bekosta då det borde vara hyresvärdens sak.useless skrev:
Det jag ville veta med denna tråd var om det var lagligt att få ha en dcl koppling hängande löst. Tak krok finns men är så liten att en lampa kan fara i golvet för nästan obefintlig stött... Slår jag på radion här kommer jag väl få höra "Tänd ett ljus och låt det brinna.."
Redigerat:
https://www.elbutik.se/product.html/elko-dcl-for-dosa-med-mittskruvH hempularen skrev:
Sen hur bra den fungerar i verkligheten vet jag inte.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 846 inlägg
Klicka här för att svara