Hej
Börjat renovera badrummet och placerat duschen pÄ ny plats men upptÀckte den hÀr kopplingsdosan precis över duschen, duschen ska vara inbyggd, kakel pÄ tre sidor,vad göra nu för att den ska vara enligt reglerna?
Tacksam för alla svar

• Elkopplingsdosa med flera kablar och kopplingar, placerad i en badrumsvĂ€gg, nĂ€ra duschomrĂ„det under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum under renovering med synlig kopplingsdosa i taket ovanför dĂ€r dusch planeras att installeras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Just connect the hot and cold water to the box and it will be OK đŸ€”
Seriously: not good.

K Kivii skrev:
vad göra nu för att den ska vara enligt reglerna?
Montera tillbaka locket pÄ dosan.

• Gilla
Kivii
  • Laddar…
Reglerna sÀger att det Àr ok med en kopplingsdosa dÀr om takhöjden Àr minst 225 cm. Dessutom ska det vara torrt i taket, dvs fungerande ventilation.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Att skriva att man Ă€r tacksam för alla svar Ă€r vanskligt hĂ€r pĂ„ ByggaHus, det kommer att bli mycket att leva upp till 😆.
Jag personligen hade dragit en strĂ€ng silikon i locket/kring hĂ„let för att tĂ€ta lite extra. BĂ„de jag sjĂ€lv som mindre samt mina barn har testat den briljanta idĂ©n att se om duschstrĂ„len nĂ„r upp till taket. Ja vet, sĂ€kert en genetisk defekt men det kanske Ă€r en vanlig mutation sĂ„ för att vara sĂ€ker. 😀

• Gilla
klosp11
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Reglerna sÀger att det Àr ok med en kopplingsdosa dÀr om takhöjden Àr minst 225 cm. Dessutom ska det vara torrt i taket, dvs fungerande ventilation.
Aha🙂, ventilation finns i duschutrymme och höjden Ă€r 250cm , nu Ă€r det bara att tĂ€ta ordentligt isf 🙂

T TypRĂ€tt skrev:
Att skriva att man Ă€r tacksam för alla svar Ă€r vanskligt hĂ€r pĂ„ ByggaHus, det kommer att bli mycket att leva upp till 😆.
Jag personligen hade dragit en strĂ€ng silikon i locket/kring hĂ„let för att tĂ€ta lite extra. BĂ„de jag sjĂ€lv som mindre samt mina barn har testat den briljanta idĂ©n att se om duschstrĂ„len nĂ„r upp till taket. Ja vet, sĂ€kert en genetisk defekt men det kanske Ă€r en vanlig mutation sĂ„ för att vara sĂ€ker. 😀
😆😁, kommer att tĂ€ta den ordentligt och inte försöka som du gjorde 😂😂, sĂ„ sĂ€kert det blir bra 🙂

T TypRĂ€tt skrev:
BÄde jag sjÀlv som mindre samt mina barn har testat den briljanta idén att se om duschstrÄlen nÄr upp till taket.
Det Àr nog mÄnga barn och ungdomar som har gjort det.

Efter att ha jobbat 6-8 Är pÄ nÄgra olika campingar som vaktmÀstare sÄ Àr jag inte förvÄnad om xx antal vuxna gör sÄ ibland.

Klicka hÀr för att svara
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.