Vi har upptäckt att vi fått en fuktskada i golvspånskivan utmed hjärtväggen. När vi brutit upp delar av golvet så ser vi att vid syllbytet så har byggföretaget tejpat byggplasten med silvertejp. Den har släppt på vissa ställen och släppt upp fuktig luft till golvspånet. Förmodligen har dom använt samma teknik med silvertejp vid hela syllbytet, så vi kan ha fukt utmed alla ytterväggarna och hela hjärtväggen.
Vi har precis upptäckt detta idag så vi har inte kontaktat byggföretaget ännu.
Hur går man vidare med detta på rätt sätt? Det är snart 10 år sedan syllbytet.

• Byggmaterial, isolering, trä, damm, grönt etikett, finger som pekar, konstruktion, renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
dankje
  • Laddar…
Om du menar den gröna tejpen, så är det troligen en tejp som är avsedd för det (det finns grön tätningstejp idag för skarvning av åldersbeständig plast, osäker på vad bilden visar).

Så materialvalen kan vara rätt, men det kan ju vara felaktigt utfört.

Jag tror att vägen framåt är att antingen ta in en bes. man som kan ge ett fackmannamässigt utlåtande, och sedan prata med byggfirman, eller tvärtom och bara ta kostnad för bes. utlåtande om firman sätter sig på tvären.

H hempularen skrev:
Om du menar den gröna tejpen, så är det troligen en tejp som är avsedd för det (det finns grön tätningstejp idag för skarvning av åldersbeständig plast, osäker på vad bilden visar).

Så materialvalen kan vara rätt, men det kan ju vara felaktigt utfört.

Jag tror att vägen framåt är att antingen ta in en bes. man som kan ge ett fackmannamässigt utlåtande, och sedan prata med byggfirman, eller tvärtom och bara ta kostnad för bes. utlåtande om firman sätter sig på tvären.
Den gröna tejpen är OCAB som satt dit efter sina mätningar för att täta hålen de gjorde.
Det jag menar är att byggföretaget som bytte syllar tejpade byggplasten med silvertejp. Det kan inte på något vis vara fackmannamässigt förfarande.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.