Skulle rota fram kabelrör inför elektrikerbesök och såg då att det såg väldigt konstigt ut på kantelementen. Vill minnas att jag sett detta redan andra året i huset (plattan gjuts april 2010) men att det var så lite så jag tänkte att det inte var nåt att hetsa upp sig över. Nu var det svartmögel??!! Men då måste det ju finnas nåt organiskt om det ska mögla? Iofs har vi ett litet miniäppelträd i kruka där jag grävt ut. Men att det fortsätter ser ut så efter snart två veckor sen jag grävde bort är ju lite oroväckande.

Har haft en liten läcka på ett golvärmerör på ett svåråtkomligt ställe ungefär där det mörka partiet är på bilden. Läckan fick jag tätt efter många om och men i våras. Nog fasen borde det ha torkat ut för länge sen?

Trodde först att det var för att det är fullt med kabelskyddsrör där och att det "läcker" värme ut och så kondenserar det på kantelementet, men har känt upp under och det är gott om cellplast kvar runt rören.
Uppgrävd mark vid husvägg visar mörka fläckar på kantelement som kan vara mögel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uppgrävd mark som visar kabelrör och misstänkt mögel på fundamentkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.