Har byggt om övervåningen i en villa från 1920. Isolerat med ekofiber, utan luftspalt, direkt mot taket vilket har skapat för dålig luftomsättning på det lilla kryputrymme som är kvar under nocken. För dåliga ventiler i gavlarna! Tänker nu ta upp bättre ventiler men funderar även på att sätta dit någon slags fläkt. Behöver tips på lämpligt fabrikat som klarar gång i full vinterkyla då behovet är som störst.
Problemets grund är att 2/3-del av huset har dubbla plåttak UTAN underlagspapp vilket gör kondensproblemet akut vid kyla så fläkt som fungerar i fukt vid 15 minus behövs.
Tids nog får jag nog riva av hela taket och göra nytt men hoppas att kunna klara mig något decennium först.
 
  • Röd villa från 1920-tal med svart plåttak och synlig skorsten, omgivet av grönska och blå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.