Har byggt om övervåningen i en villa från 1920. Isolerat med ekofiber, utan luftspalt, direkt mot taket vilket har skapat för dålig luftomsättning på det lilla kryputrymme som är kvar under nocken. För dåliga ventiler i gavlarna! Tänker nu ta upp bättre ventiler men funderar även på att sätta dit någon slags fläkt. Behöver tips på lämpligt fabrikat som klarar gång i full vinterkyla då behovet är som störst.
Problemets grund är att 2/3-del av huset har dubbla plåttak UTAN underlagspapp vilket gör kondensproblemet akut vid kyla så fläkt som fungerar i fukt vid 15 minus behövs.
Tids nog får jag nog riva av hela taket och göra nytt men hoppas att kunna klara mig något decennium först.