Hej på er

Jag har ett gammalt förråd på tomten. Tidigare ägaren har mitt i detta förråd byggt en vägg för att på så vis få till två förråd. Det ena förrådet är isolerat men inte uppvärmt. I det förrådet uppstår fukt på våren och hösten. I det oisolerade är det alltjämt torrt.

Finns det något sätt att få bukt med detta problem? En sorptionsavfuktare hade såklart vart vettigt. Men finns det något mer i 3000 kr klassen istället för 10000 kr klassen? På vintern kan det alltså bli som värst 30 minus. Troligen är 20 minus mer normalt dock.

Kan man montera in en PAX-fläkt och en friskluftsventil?
 
Är det inte bättre och billigare att ta bort isoleringen?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.