Köpte ny avfuktare - Acetec evodry PD, funkat bra med den gamla PD250n.
Som bilden säger så får jag avsevärt högre fuktvärden på den andra nordliga delen. Och ja fuktmätarna är av dyrare modell köpta från Ljungbyfukt.

Frågan är hur kan jag åtgärda detta? Är det någon fara att det är så liten del som har högre fukt? Kan man rikta om slangen på bättre sätt?

Känns oroväckande då det fäller ut kondens på plasten.

• Skiss av byggprojekt som visar relativa fuktvärden i olika delar av en byggnad och placering av avfuktare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur stort är utrymmet?
Avfuktar maskinen hela tiden, eller stänger den av ibland?

Börja med att rikta om slangarna, kanske förlänga dem så en når ut i det fuktiga hörnet?

100 kvm, riktar ju som slangen på bästa sätt mot hörnet? För att komma åt hela ytan. Eller ska jag dra den ännu närmre?

Den stänger av, kör den i fuktläge 3 - så den styr mot temp och fukt!

Dock orimligt höga utomhus temp har de varit, kanske yttre omständigheter som gör att avfuktaren inte hinner med?

Jag tror inte det finns något negativt med att dra slangarna så långt bort från maskinen som det går..

Man måste väl ha slangarna jämnlånga för att få så jämnt flöde på alla 3 slangarna?

Ska pröva dra slangen närmare hörnet får vi se, känns så skumt, ganska stort område som är extra fuktigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.