Finns här någon/några som anlitat Grundels för att sätta klimatruta på befintliga 2-glas fönster.
Har det i s f gjort den nytta ni förväntade er?

E Eva Karlsson8 skrev:
Finns här någon/några som anlitat Grundels för att sätta klimatruta på befintliga 2-glas fönster.
Ja, mina föräldrar gjorde det på sin 50-talsvilla. Framför allt var de mycket nöjda med att det blev det tystare inomhus! De hade ett bullrande bygge mitt över. Värmeekonomiskt gjorde det väl också en del, men eftersom huset i övrigt inte var speciellt välisolerat, så vet jag inte om de upplevde att det blev varmare. Har heller inga siffror på hur mycket billigare uppvärmningskostnader de fick.

• Gilla
Eva Karlsson8
  • Laddar…
Är denna ruta som placeras dikt an mot innerrutan och sedan förseglas?

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
E Eva Karlsson8 skrev:
Ja vi gjorde det i vår storstuga.
Vi hade stora problem med kallras i våra tvåglasfönster från 70-talet.
Att byta fönster i ett timmerhus är inte trivialt, och inte billigt, så vi provade i storstuga (kanske kommer mer senare i andra rum) där dom satte in en klimatruta på totalt 6 fönster + en balkondörr (och extra isoleringn nere i dörren då den bara har glas uppe).
Vi är jättenöjda. Kallraset är betydligt bättre (känns inte) och vi kan få upp värmen i rummet från kaminen mycket bättre och installationen blev snygg så man tänker inte alls på att det är en extra ruta och list där

• Gilla
Eva Karlsson8 och 1 till
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Är denna ruta som placeras dikt an mot innerrutan och sedan förseglas?
Ja… o nu har vi nappat på offerten!
8 fönster… 18 klimatrutor i olika storlekar då vi har både 3-, 2- o 1-lufts fönster.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.