Var uppe på vinden då det vid långvarigt, rejält regn droppar ner lite bredvid kökfläkten. Detta sker på höger sida om fläkten. På vänster sida om fläkten såg jag en bräda som stack ut från mängden.
Är detta fukt och mögel tro? Ska man åtgärda detta och isf hur?
Känns väldigt torrt uppe på vinden, luktar absolut inte fukt, luktar typ torrt trä och detta är enda brädan jag kunde se som såg ut så.
Vad är förresten det röret till som går från fläkten?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Höger sida ser väldigt torrt ut, misstänker att det droppar in vid den svarta rutan. Ska man sätta typ bygglim på utsidan av fläktröret uppe på taket för att täta?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack på förhand!