5 181 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
Fukt kallvind. Lösning?
Okej, ja verkar vara lite jobb! Men det ska jag grejja.
Har en plåtkanal där rören för gamla oljepannan gick upp. Det är öppet nerifrån pannrummet upp. Bergvärme sattes in 2005. Det är väl det som har skapat problemen , att de slutade eldas i huset.
Har en plåtkanal där rören för gamla oljepannan gick upp. Det är öppet nerifrån pannrummet upp. Bergvärme sattes in 2005. Det är väl det som har skapat problemen , att de slutade eldas i huset.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Precis så såg vara kanaler ut tidigare, och fick problem med droppande kondens från röret när det satt en traditionell badrumsfläkt monterad i badrumstaket. Kombinationen klen isolering, lång kanal som en mindre fläkt inte klarar att tryckaT Tegelvillan69 skrev:
Klicka här för att svara

