Har ett inrett utrymme i en källare med fultgenomslag på en mellanvägg. Har tidigare haft rörmokare där som sagt att det bara är o leva med fukten. Man får knacka bort och måla ….
Nu har jag inte tagit mig an detta rum på 2 år och har nu knackat bort en massa mjuk puts och det luktar inte mögel utan mer”fukt ”
Har ni något bra tips på lagning? Läser här om 3 mm C bruk? Har använt husfix på husets utsida någon gång. Det var lättarbetat.men kanske inte passar? Någon som vet?!
Ursäkta om jag låter helt korkad, för det är jag nog … och fattig
och ensamstående haha
Men måste ta tag i detta rum och vet inte i vilken ände jag ska börja … känns som det där trägolvet borde rivas upp också kanske (känns som det inte är optimalt)
Har dessutom en tonårsson som vill göra detta rum till en man-cave
Alla tips mottages tacksamt. Även tips på färg! Silikat har jag hört…
Nu har jag inte tagit mig an detta rum på 2 år och har nu knackat bort en massa mjuk puts och det luktar inte mögel utan mer”fukt ”
Har ni något bra tips på lagning? Läser här om 3 mm C bruk? Har använt husfix på husets utsida någon gång. Det var lättarbetat.men kanske inte passar? Någon som vet?!
Ursäkta om jag låter helt korkad, för det är jag nog … och fattig
Men måste ta tag i detta rum och vet inte i vilken ände jag ska börja … känns som det där trägolvet borde rivas upp också kanske (känns som det inte är optimalt)
Har dessutom en tonårsson som vill göra detta rum till en man-cave
Alla tips mottages tacksamt. Även tips på färg! Silikat har jag hört…
Huset är byggt 52. Lättbetong… puts. Under golvsockeln var det poröst… så tog bort den och skrapade bort allt löst. Kanske 1 cm löst puts. Ingen aning om det ligger isolering under betongen…Centano skrev:
Klicka här för att svara