Har ett inrett utrymme i en källare med fultgenomslag på en mellanvägg. Har tidigare haft rörmokare där som sagt att det bara är o leva med fukten. Man får knacka bort och måla ….

Nu har jag inte tagit mig an detta rum på 2 år och har nu knackat bort en massa mjuk puts och det luktar inte mögel utan mer”fukt ”

Har ni något bra tips på lagning? Läser här om 3 mm C bruk? Har använt husfix på husets utsida någon gång. Det var lättarbetat.men kanske inte passar? Någon som vet?!

Ursäkta om jag låter helt korkad, för det är jag nog … och fattig ;) och ensamstående haha

Men måste ta tag i detta rum och vet inte i vilken ände jag ska börja … känns som det där trägolvet borde rivas upp också kanske (känns som det inte är optimalt)
Har dessutom en tonårsson som vill göra detta rum till en man-cave

Alla tips mottages tacksamt. Även tips på färg! Silikat har jag hört…

• En källarvägg med avskalad puts och missfärgningar vid golvet. Trägolv är tydligt synligt och vissa verktyg ligger i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenskada på en källarvägg vid ett trälaminatgolv, med synlig puts som flagnar och rör i hörnet, visar fuktproblem och behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inga direkta tips på lagningen men när är huset byggt? Vet du om det ligger isolering under betongen? Hur såg förresten golvsockeln ut på baksidan?

Centano Centano skrev:
Inga direkta tips på lagningen men när är huset byggt? Vet du om det ligger isolering under betongen? Hur såg förresten golvsockeln ut på baksidan?
Huset är byggt 52. Lättbetong… puts. Under golvsockeln var det poröst… så tog bort den och skrapade bort allt löst. Kanske 1 cm löst puts. Ingen aning om det ligger isolering under betongen…

Jag tänkte mer på baksidan av den faktiska sockeln. Antar att den är av trä och har det varit blött kan den ha möglat.

Centano Centano skrev:
Jag tänkte mer på baksidan av den faktiska sockeln. Antar att den är av trä och har det varit blött kan den ha möglat.
Ja den var nog lite möglig. Så den är slängd

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.