3 115 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Fukt i källare
Har precis köpt första huset. Besiktningsmannen upplyste om att konstruktionen Uppreglat golv i källare inte funkar, men vid besiktningen luktade det inte mycket. Vid tillträdet luktade det mycket källare, särskilt i rummet med uppreglat golv. Nu har jag brutit upp golvet och kastat ut det. Mitt problem är att det fortfarande luktar mycket fukt/källare. Vad ska jag göra åt saken? Kommer att använda källaren som förvaring /tvättstuga mest. Mina planer på hemmabio har jag övergett pga lukten.
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Du får vänta ett tag.. nån månad kanske.. det tar en ruggig tid innan det torkar upp, om det gör det överhuvudtaget.
Om det fortfarande luktar källare efter en månad så är en luftavfuktare en bra grej. Det blir tortt, tvätten torkar snabbare & källar lukten försvinner. Värmer gör den också lite..
Om det fortfarande luktar källare efter en månad så är en luftavfuktare en bra grej. Det blir tortt, tvätten torkar snabbare & källar lukten försvinner. Värmer gör den också lite..
i säkert 99% av fallen så har de en behållare som man kan tömma själv även en med slang så den tömmer sig själv.
En med slang är ju praktiskt om man har en golvbrunn dit man kan leda vattnet.
Jag köpte en för typ 1200:- på Coop den gör jobbet i en mindre källare. Sen finns det dyrare tex Mitsubishi & Woods som har vunnit i flera tester. De är nog mycket bättre och håller nog bättre kvalite. priset för dem ligger runt 3-5 tusen.
En med slang är ju praktiskt om man har en golvbrunn dit man kan leda vattnet.
Jag köpte en för typ 1200:- på Coop den gör jobbet i en mindre källare. Sen finns det dyrare tex Mitsubishi & Woods som har vunnit i flera tester. De är nog mycket bättre och håller nog bättre kvalite. priset för dem ligger runt 3-5 tusen.
Jag har en Woods DS28 och den är kanon. Du behöver dock tömma behållaren på ca 10L efter en dag. Så en slang ner i en golvbrunn är att rekommendera. Den har stått på i ett års tid nu och gör jobbet lika bra fortfarande.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden