1 902 läst ·
25 svar
2k läst
25 svar
Fukt i badrumsgolv, läckage i golvvärmen?
Vet inte om du får ut nåt av dessa....De är siliconfog.Jonatan79 skrev:
Om inte första bilden ljuger ser det ut som att den nedersta kakelraden är missfärgad av vatten som delvis fastnar bakom. Detta vatten måste ta vägen någonstans. Detta kan ske om det ligger för mycket silikon i vägen. Vid golv ska hårdfog användas. Om silikon bottnar stoppar det upp vattnet. PS. Detta är en amatörmässig gissning.D DorisDoris skrev:
Ja ..de antydde han som var här idag också. Men skulle de förklara att de är fukt i golvet ända förbi handfatet?Jonatan79 skrev:
Om inte första bilden ljuger ser det ut som att den nedersta kakelraden är missfärgad av vatten som delvis fastnar bakom. Detta vatten måste ta vägen någonstans. Detta kan ske om det ligger för mycket silikon i vägen. Vid golv ska hårdfog användas. Om silikon bottnar stoppar det upp vattnet. PS. Detta är en amatörmässig gissning.
Hur gammalt är huset?
När jag renoverade ett badrum i huset som är byggt på 60 talet, upptäckte jag att vid en tidigare renovering på 90 talet hade man helt enkelt bara höjt brunnen och gjutit ett nytt golv ovanpå de gamla klinkerplattorna.
I det "nya" golvet hade man gjutit in golvvärme och vattenrör tvärs över golvet med ingjutna förgreningar till handfat, dusch och toalett. Allt samman låg alltså ovanför det gamla tjärbaserade tätskiktet från -60.
Hos mig var allt tätt och torrt men i äldre hus man vet inte hur man byggt tills man tagit fram bilmaskinen och kollat.
När jag renoverade ett badrum i huset som är byggt på 60 talet, upptäckte jag att vid en tidigare renovering på 90 talet hade man helt enkelt bara höjt brunnen och gjutit ett nytt golv ovanpå de gamla klinkerplattorna.
I det "nya" golvet hade man gjutit in golvvärme och vattenrör tvärs över golvet med ingjutna förgreningar till handfat, dusch och toalett. Allt samman låg alltså ovanför det gamla tjärbaserade tätskiktet från -60.
Hos mig var allt tätt och torrt men i äldre hus man vet inte hur man byggt tills man tagit fram bilmaskinen och kollat.
Huset är byggt -54. Men vi gjorde om badrummet helt och hållet. Golvet revs ända ner till bjälklaget.K Krigro skrev:Hur gammalt är huset?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden