Hej!
Kan tyckas som en tämligen liten fråga men jag har verkligen ingen koll på det här med golv. Vi har lackat parkettgolv. pga diverse olyckor med husdjuren med vatten inblandat har det på flera ställen blivit mörkare i skarvarna mellan delarna av parketten. Det är som att trät spruckit lite, lite grann precis i skarvarna. Är detta något som fixas med en slipning av golvet och omlackering? Kan det mörka torka upp av sig själv efter ett tag så man kan lacka litegrann bara precis i springorna så inte lite vattenspill skulle kunna ta sig in? Är väldigt tacksam för svar då jag planerar att flytta och antar att jag kommer bli ersättningsskyldig för detta. (hyresrätt)
Vad kostar det på ett ungefär att slipa och lacka ca 50 m2 om nu detta blir aktuellt?

Det du kan testa är, om det är sprickor, lägga i lite fog anpassat för parkettgolv. Denna fog är färgad och smälter in ganska bra.

Om du gör det själv kostar det inte så mycket. Jag har nyligen slipat våra golv på 80 kvm och det landade inkl. allt på ca 4000 kr.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.