7 787 läst ·
27 svar
8k läst
27 svar
FTX till hus 180kvm,enplans?
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
ok, har ett 28 år gammalt aggregat med fläktar idag och det har funkat den tiden utan reparationer, så det vore ju skit om motorerna pajade vart annat år, de kostar väl ett par tusen stycket också... jag kommer väl att skjuta upp köpet av själva aggregatet så länge som möjligt så kan jag ju fundera på alternativ, och då är ju chansen att jag kan hinna få nån reparation under garantitiden.
Är det samma styrning till cebi som papst, i så fall kan man ju byta till papst första gången motorn pajar utan att den kan repareras billigt utan behöver bytas ut.
Är det samma styrning till cebi som papst, i så fall kan man ju byta till papst första gången motorn pajar utan att den kan repareras billigt utan behöver bytas ut.
Har nu en offert på en REC Temovex Blue 4.
Är det någon som har erfarenhet av den? Drar öronen åt mej vad gäller Heru...
Är det någon som har erfarenhet av den? Drar öronen åt mej vad gäller Heru...
Fast hur stora problem har HERU egentligen sett till antalet sålda enheter?
Östberg har omsatt 4-500 miljoner årligen och detta är första gången jag läst om problem med fläktmotorer.
Har själv ett 130 EC2A som förvisso inte tuffat mer än 9 månader, men som gjort utan någon tillstymmelse till problem.
Östberg har omsatt 4-500 miljoner årligen och detta är första gången jag läst om problem med fläktmotorer.
Har själv ett 130 EC2A som förvisso inte tuffat mer än 9 månader, men som gjort utan någon tillstymmelse till problem.
Jag hörde med en firma idag som sa att dom haft många reklamationer sista tiden och att deras support är väldigt dålig. Jag har inga egna erfarenheter såklart men man blir inge sugen att handla..
Okej.. Jag tycker supporten fungerat klanderfritt när jag ringt och haft vanliga installations samt modbus-integrerings-frågor. Mailade senast idag om fabrikat etc. på fläktar och svaret kom inom en timme.
Att enstaka får/fått problem händer nog alla fabrikat och det är nog inte isolerat enbart till Östberg/Heru.
Du skall självklart följa din magkänsla, var bara nyfiken på omfattningen då jag inte upplevt det som att dom har egentliga kvalitetsproblem.
Blir spännande att följa utvecklingen och om det är fler som skriver av sig gällande problem.
Att enstaka får/fått problem händer nog alla fabrikat och det är nog inte isolerat enbart till Östberg/Heru.
Du skall självklart följa din magkänsla, var bara nyfiken på omfattningen då jag inte upplevt det som att dom har egentliga kvalitetsproblem.
Blir spännande att följa utvecklingen och om det är fler som skriver av sig gällande problem.
Som sagt jag har inget belägg för detta. Men försöker sätta mej in i ventilation så gott det går och det är bara vad jag har fått höra.
Jag har hört att fler fabrikat har problem med fläktmotorerna har bla. en bekant vars föräldrar fick byta motorerna i sin F470 efter knappt ett år.
Hur lång garanti ger östberg på sina motorer? Sitter själv och överväger att beställa ett Heru 100S till vårt hus på 160 m2
Hur lång garanti ger östberg på sina motorer? Sitter själv och överväger att beställa ett Heru 100S till vårt hus på 160 m2
Jag har precis nyggt ventilation med ett FTX aggregat från Flexit. Det blev ett UNI 3 aggregat vindsmonterat. Vi har 230 kvm hus. Men även dragit ner stammarna till källaren om man skulle hitta på något där nåndag.
Fast jag har jobbat med detta i 20 år. Fram tills om det nu var 2015 som de säger har jag bytt lager på några papst fläktar till Östberg och någon enstaka kretskort om året.Men då på aggregat som var äldre än 3-4 år. Ca ett år tillbaka har jag skickat tillbaka över 10 motorer. Det är ingen slump. Det är dålig kvalite.
Och eftersom detta är ett konsumentforum vill jag bara varna andra så de slipper lägga onödiga pengar när man inte behöver.
Framförallt eftersom Östbergs knappt vill betala för att man åker ut och byter skiten.
Och eftersom detta är ett konsumentforum vill jag bara varna andra så de slipper lägga onödiga pengar när man inte behöver.
Framförallt eftersom Östbergs knappt vill betala för att man åker ut och byter skiten.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden