Jag sitter och ritar på hur jag ska dra min ventilation, men blir osäker på hur man bäst gör med förråden vi har i källaren. Det är helt avstängt från resten av huset (eller ja, en dörr såklart). Det har ingen betonggrund eller så utan det är bara lite isolering och masonitskivor som golv, men antar det räknas som biyta ändå.
Det är inte uppvärmt och har en något förhöjd radonhalt (~250 bq/m3).
Jag funderar på om det inte är bäst att låta bli att dra in något dit? utan kanske är bättre att sätta upp något separat där inne? Men klarar man ovk då?

Det är benämnt som förråd på bilden
IMG_20210320_115546 (1).jpg

• Ritning av källarplan med markerade utrymmen: förråd, gästrum, bastu, WC och gemensamma ytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Låter mer som det behövs en avfuktare i förråden så inte sakerna där riskerar bli fuktskadade eller möglar.

Redigerat:
J Josth skrev:
Låter mer som dt behövs en avfuktare i förråden och inte sakerna där riskerar bli fuktskadade eller möglar.
37% luftfuktighet där just nu, inga problem med fukt direkt (lite märkligt måste jag medge men det är inte direkt sommar). Men absolut, om det skulle vara/bli ett problem med fukt så sätter jag självklart in avfuktare.

För att förtydliga, jag har inte direkt några problem med utrymmet i sig, men jag vill inte att luften från FTX:en ska värma upp det om det inte behövs, och jag vill få godkänd OVK.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.