pmm skrev:
Liten mängd alkohol kan varva ner kroppen, och man tål mer värme. Är det inte nått som anv i varma länder?
Används nog både i nord som i syd.
Mycket effektivt, ja, men har tyvärr tråkiga bieffekter :o
 
P
E Emil N skrev:
Hur man ens kan fundera på AC är för mej obegripligt. Ingen vill ha kärnkraft men när det gäller inomhustemperaturen så glöms alla sådana tankar genast bort.
"Ingen" är nog inte helt sant. Jag, till exempel, vill ha kärnkraft, men det är inte akut. Jag kör luftkonditionering (LLVP) med solkraft.
 
P
cust3000 cust3000 skrev:
Därför är frekvensen förkylningar högre på vintern med torr luft.
Tveksamt.
På vintern "umgås" vi mer inomhus, dvs nära varandra så det blir lättare för smittor att spridas.
Fast det kanske finns mer än en enda orsak till att förkylningar är mer vanliga på vintern?
 
P pmd skrev:
"Ingen" är nog inte helt sant.
Det kanske var sant 2014? 😉🤔
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det kanske var sant 2014? 😉🤔
Ja, ac har ju blivit helt gratis att köra hur mycket man vill eftersom alla grannar investerat i solceller…
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.