69 788 läst ·
169 svar
70k läst
169 svar
Fruktansvärt varmt i huset
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Väl talat!RoTe skrev:
Och hur många dagar på året är det egentligen "för varmt"?
Idag, dagen före midsommarafton, har jag 23,1°C inne och 20,2°C ute.
Kan väl knappast bli bättre
(Jag har varken markiser, gardiner, solskyddsfilm eller annat som hindrar solinstrålningen)
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
På min Mitsubishi, minsta modellen, står det max inmatad effekt 0,700 kW vid uppvärmning och 0,545 kW vid kylning.SSSS skrev:
Det är alltså maxeffekt vid fullt blås.
Har hittills bara använt den för uppvärmning och då har den alltid gått på lägsta effektläget,
där den går tystast med 19 dB för inomhusenheten.
Vågar knappt köra den på kylning, risken är väl att man fryser ihjäl.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Vi har två sovrum direkt mot öster, två markiser från JULA gör livet uthärdligt.
Protte
Protte
Rätt många när sovrummet är i söderläge "innanför" en inglasad balkong. Sen är det naturligtvis en fråga om tycke och smak men jag vill gärna ha rätt svalt i sovrummet. I övriga rum håller jag med om att det inte är många "problemdagar".KnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
