Blir ju inte världens snyggaste med 3 varv värmekabel, även om den skulle vara precis blir det inte heller vackert.
Sedan undrar man vem som klamrat kabeln till vänster, klammer verkar dyrt.

Protte

• Gilla
Freecloud
  • Laddar…
Hur tänkte du lösa det med kabeln från vatten röret?

ImageUploadedByByggahus.se1380384195.474849.jpg
Nu sitter kabeln där, tätt vart det också! Fick i mer kabel än jag trodde, mission complete!

Håller med om att det behöver kompletteras med klammer, fint vinterprojekt...

Skippade att gräva av ledningen för att få ur vattnet ur vattenledningen. En rutinerad granne (med råge dubbla min ålder) kom med lösningen, en borrmaskinspump från jula, 99:- + 40 meter trädgårdsslang. Sög upp vattnet ur 25 meter 32mm slang, snyggt jobbat.

Tack för all hjälp!
Trevlig kväll!

• Gilla
Enk Projektet och 1 till
  • Laddar…
Varför måste man ha ur vattnet för att få i kabeln???

Protte

Eftersom det är 25 meter till frostfritt blev det för högt tryck i vattenledningen av det stillastående vattnet. Kabeln blir inte nog styv för att orka sista halvan.

Kom ihåg att efterdra muttern som klämmer gummipackningen efter nåt år. Det vill börja läcka efter en tid.

• Gilla
bjoesk
  • Laddar…
bjoesk skrev:
Eftersom det är 25 meter till frostfritt blev det för högt tryck i vattenledningen av det stillastående vattnet. Kabeln blir inte nog styv för att orka sista halvan.
Då måste kabeln vara lättare än vatten, dvs den flyter. Jag undrar om det finns någon tanke bakom det, eller om det bara blev så?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.