11 770 läst ·
25 svar
12k läst
25 svar
Frostfri frys som isar igen, electrolux
Hej,P Pjer Polanski skrev:
Frågar dig också då det verkar funka med koppartråden. Hur långt ner i dräneringshålet har du tråden?
Fantastisk tråd, nu har jag också kunnat lösa problemet, bockar och tackar för all info och bilder...
Men man blir lite sur på Husqvarnas kundtjänst, det svar man fick från de var att frysen skulle kopplas ur i
48 timmar, inget om att problemet skulle/ kunde återkomma... Nu är det bara och vänta ngr månader.....
Men man blir lite sur på Husqvarnas kundtjänst, det svar man fick från de var att frysen skulle kopplas ur i
48 timmar, inget om att problemet skulle/ kunde återkomma... Nu är det bara och vänta ngr månader.....
Synd att det har inte funkat för dig. Jag är så nöjd med så enkelt lösning. Har du tagit copper tråd längst ner i hålen så det är faktiskt i den lilla plast grej som styre vattnet till indunstning plats. Jag var helt överraskad om hur lätt det blev att öppna dörren efter jag fick resultatet.C Carl_norr skrev:
Jag kanske får testa igen med lite längre koppartråd. Det var lättare att öppna dörren dom första veckorna. Sen började det bli som tidigare igen.Walesara skrev:
Tack för dina tips😊!
Ja det finns två " flaps" på den. Båda öppna samma håll. vatten ut på en och luft kommer in på den andra när man öppnar dörren. Den har funkat för dig på början så förhoppningsvis d nna gången. Binder tråd på avfrostningsrör en bra bit så man fångar värmen om du har inte gjort den. Lycka till ock god Jul.C Carl_norr skrev:
Och ändå gör alla kylskåpstillverkare detta????G G.L. skrev:
högtryck ut från kompressorn till aluminium
kappilärrör av koppar in i förångare av aluminium mm.
förångaren i aluminium båda anslutnigarna till koppar osv
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden