27 821 läst ·
45 svar
28k läst
45 svar
Friggebod på markskruv råkar överstiga 3 meter.
Man får höja marknivåerna på sin tomt med 50 cm utan tillstånd.byggefar skrev:
Hej!
Jag har byggt en friggebod på markskruv. När allt väl kom på plats insåg jag att den totala höjden från mark till nock tyvärr överstiger 3 meter något.
Jag försöker nu lista ut vad som är rimligast att göra för att komma inom reglerna.
Är det någon som varit i en liknande situation? Hur löste ni det i praktiken?
Tar gärna emot tips på vad som brukar vara enklast att åtgärda i efterhand.
Tack på förhand.
Vem kommer att mäta höjden på din friggebod?byggefar skrev:
Hej!
Jag har byggt en friggebod på markskruv. När allt väl kom på plats insåg jag att den totala höjden från mark till nock tyvärr överstiger 3 meter något.
Jag försöker nu lista ut vad som är rimligast att göra för att komma inom reglerna.
Är det någon som varit i en liknande situation? Hur löste ni det i praktiken?
Tar gärna emot tips på vad som brukar vara enklast att åtgärda i efterhand.
Tack på förhand.
Gör ingenting. Vem skulle komma och kolla? Eller du är ovän med grannen?byggefar skrev:
Hej!
Jag har byggt en friggebod på markskruv. När allt väl kom på plats insåg jag att den totala höjden från mark till nock tyvärr överstiger 3 meter något.
Jag försöker nu lista ut vad som är rimligast att göra för att komma inom reglerna.
Är det någon som varit i en liknande situation? Hur löste ni det i praktiken?
Tar gärna emot tips på vad som brukar vara enklast att åtgärda i efterhand.
Tack på förhand.
Hålla tyst i tio årbyggefar skrev:
Hej!
Jag har byggt en friggebod på markskruv. När allt väl kom på plats insåg jag att den totala höjden från mark till nock tyvärr överstiger 3 meter något.
Jag försöker nu lista ut vad som är rimligast att göra för att komma inom reglerna.
Är det någon som varit i en liknande situation? Hur löste ni det i praktiken?
Tar gärna emot tips på vad som brukar vara enklast att åtgärda i efterhand.
Tack på förhand.