MultiMan
För att hedra @returen, skåpet nedan är vad vi hade i en gammal sommarstuga, eller väldigt likt iaf och det saknade kompressor men gick på ström, så jag antar det var ett absorptionsskåp.

Gammalt vitmålat Electrolux-absorptionsskåp från sommarstuga, med ventilationsöppningar och handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
MultiMan MultiMan skrev:
För att hedra @returen, skåpet nedan är vad vi hade i en gammal sommarstuga, eller väldigt likt iaf och det saknade kompressor men gick på ström, så jag antar det var ett absorptionsskåp.

[bild]
Ja men jag googlade oxå men tror att vi har andra förmågor i vitvaruväg, borde inte vara nått sånt (tror jag) :)
 
MultiMan
H Hildor skrev:
Nu är maskinen precis klar o det luktar STARKT från tvätten av den där lukten. Funderar på att köra om den i 90 grader..
Inget i maskinen kändes varmt o ser inga synliga skador på något, ingen värme från utsidan heller tycker jag.
Det var inte tvätt med ny tröja men däremot ett nytt påslakanset i. Jag tänker att elgrejs-fel kanske inte smittar av sig i lukt till kläder, eller? Om det nu kan vara nått skit från påslakansettet?
Köper du okända textilier från mindre nogräknade tillverkare i fjärran östern så kan det vara medel för att lakanen ska se extra släta och fina ut i förpackningen. Ämnen som är förbjudna i Sverige numera. Har läst om detta tidigare men det är för längesedan nu så jag minns inte vilka kemikalier som brukade användas.
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Köper du okända textilier från mindre nogräknade tillverkare i fjärran östern så kan det vara medel för att lakanen ska se extra släta och fina ut i förpackningen. Ämnen som är förbjudna i Sverige numera. Har läst om detta tidigare men det är för längesedan nu så jag minns inte vilka kemikalier som brukade användas.
De är köpta i Sverige men som de flesta andra saker inte tillverkade här (tror jag).
Ska testa o tvätta nått mer idag o se om lukten är borta nu, det blev så sent igår så hann inte sniffa efter de vart körda torktumlaren.
 
MultiMan MultiMan skrev:
För att hedra @returen, skåpet nedan är vad vi hade i en gammal sommarstuga, eller väldigt likt iaf och det saknade kompressor men gick på ström, så jag antar det var ett absorptionsskåp.

[bild]
fina saker!
absorption förstås
von Platen till ära
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Köper du okända textilier från mindre nogräknade tillverkare i fjärran östern så kan det vara medel för att lakanen ska se extra släta och fina ut i förpackningen. Ämnen som är förbjudna i Sverige numera. Har läst om detta tidigare men det är för längesedan nu så jag minns inte vilka kemikalier som brukade användas.
2:a på den
 
H Hildor skrev:
De är köpta i Sverige men som de flesta andra saker inte tillverkade här (tror jag).
Ska testa o tvätta nått mer idag o se om lukten är borta nu, det blev så sent igår så hann inte sniffa efter de vart körda torktumlaren.
du skrev ju aliexpess resp Temu????
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
returen returen skrev:
du skrev ju aliexpess resp Temu????
Jag var otydlig :)
Jag fick för mig det var tröja (från Ali Express) jag tvättade men det var sängkläder, handdukar osv o det nya där i var ett påslakan set till ena sonen. Det var nytt, köpt i Sverige (men säkert tillverkat utanför Sverige som de flesta sängkläder nog är).

Snackade med en miljöinspektör på jobb ang. detta och det var flera som sa att det mest sannolikt är kemikalier på påslakanet som börjat lukta när det blivit blött.
Ska dubbelkolla doften sen när jag kommer hem.
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.