10 394 läst ·
60 svar
10k läst
60 svar
Frånluftsfläkt tak trasig? [Bilder]
Mellan dessa du nämner, om jag mäter rätt, är det 0,09 volt och 1,0 volt men den visar 1,0 volt även när jag bara har kontakt med en pol på multimeternE etompau skrev:
Menar du så här?Maxizor skrev:
E etompau skrev:
Har försökt på olika sätt men får inte bättre kontakt. Kablarna är skalade så man kan testa där också men det ger inte annat utslag ändå.E etompau skrev:
"utgång på multimetern" ? oklart vad som avses.Skumpe skrev:
Vilken spänning lämnar dimmern?
Som en sista test skulle du kunna koppla förbi dimmern genom, att koppla ihop de bruna ledarna.
Snurrar inte fläkten då så lär den vara kass. Kan vara kondensatorn som tidigare nämnts.
Bytte mellan dessa. Fungerade att mäta så som de sitter nu.E etompau skrev:
Menar du att jag ska låta neutral vara kvar där de är och dra ut de bruna och koppla ihop?
På max hastighet 220 volt tror jag att jag mätte upp och sen när man sänker t.ex. 150 vE etompau skrev:



