Allt gick som på räls och det blev fint 👍
Bra tips från Gert den här gången.

Mycket gemytligare än alla dessa nybyggda eller trist renoverade fritidshus som ser ut som nybyggda hyreslägenheter interiört (= fyrkantiga gipsade vita rum med billig ful parkett).

Duschen var märklig, det var väl deras enda dusch som främst kommer användas som en riktig dusch och inte en avsvalkningsdusch på högsommaren? Lite väl öppen att stå naken där va? Bättre att haft väggarna lite lägre...

Det jag störde mig mest på var bänkarna vid matbordet - vem vill sitta på sådana egentligen? Jag kan förstå att det används på oktoberfestivalen men i hemmets sköna vrå..? 😬

Redigerat:
  • Gilla
carinpeter och 4 till
  • Laddar…
kan starkt rekommendera att inte montera varmvattenberedare på vinden

• Gilla
DiscoDuck och 5 till
  • Laddar…
Jag undrade vad faen de höll på med från början, men Gert hade bra kommentarer och det blev svinfint enligt mig.
Bästa programmet hittills.
/Workingclasshero

• Gilla
Mikaela38 och 11 till
  • Laddar…
Superfint, en riktig sommarpärla. Bra råd från Gert och bra att de lyssnade på dom, sparade både tid och pengar. Gillade verkligen att de tog i med trädäcket. Bra avsnitt helt enkelt.

• Gilla
Nordmann- och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
kan starkt rekommendera att inte montera varmvattenberedare på vinden
Tänker du på risken att vattnet kan frysa eller?
Jag har en gammal stuga där vvb står på råvinden. Jag drog en värmekabel längs kopparröret och har inte haft nåt problem än.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
J J00 skrev:
Tänker du på risken att vattnet kan frysa eller?
Jag har en gammal stuga där vvb står på råvinden. Jag drog en värmekabel längs kopparröret och har inte haft nåt problem än.
min paja så jag fick vattenskada i 3 rum bara börja riva tak och väggar direkt

• Ledsen
  • Gilla
pilotniq och 3 till
  • Laddar…
Håller med om bästa programmet. Fanns mycket matnyttigt i deras processer och diskussioner.

Nu vill jag se ett avsnitt med stor herrgård som drar över 7 miljoner, så är jag nöjd!

Tur att Arbetarskyddsstyrelsen inte tittar med tanke på motorsågningen och barn som lekte runt grävmaskinen

• Gilla
  • Haha
  • Arg
hapazard och 8 till
  • Laddar…
Såg ut som väggarna var helt oisolerade innanför råsponten

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
M maxiq skrev:
Tur att Arbetarskyddsstyrelsen inte tittar med tanke på motorsågningen och barn som lekte runt grävmaskinen
Ursäkta messerschmittern här, men myndigheten går under namnet Arbetsmiljöverket sedan typ 30 år. Och dessutom bryr de sig inte om vad folk och deras barn gör på fritiden, deras grej är att medverka till en bra arbetsmiljö på arbetsplatser. Alltså där folk jobbar mot ekonomisk ersättning.
Och barn ska givetvis sitta i grävmaskinen.

Annars tycker jag det var ett bra avsnitt. Gert i sitt esse och husägare som visade vad som går att göra på begränsad budget om man är kreativ. Slutresultatet kändes som en respektfull uppdatering av 1960-talskänslan i huset. Riktigt bra gjort!

(Men jag håller med dig @maria01, inte varmvattenberedaren på vinden!)

• Gilla
pilotniq och 12 till
  • Laddar…
M maxiq skrev:
Nej, de las ju ner för många år sedan...
Fanns ju inte heller någon arbetsgivare att anmärka på för Arbetsmiljöverket.

• Gilla
johanxx_
  • Laddar…
M maxiq skrev:
Du var inte barn före millennieskiftet du.....😊

• Gilla
  • Haha
lob och 8 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Underbar havsnära tomt med träd och lite lummigt. Det blev fint, men jag hade inte lagt plasttak på altanen, ser ju så hemskt ut med allt bös som samlas där. Och nån soffa kunde dom väl ha. Snyggt, men obekvämt att sitta och äta utan ryggstöd. Hemskt opraktisk utedusch, lite lam inredning, men annars mysigt hus.

Redigerat:
P ptlf skrev:
Du var inte barn före millennieskiftet du.....😊
Jag var det, och roligt avsnitt men ogillar att se personer i shorts använda en motorsåg och även hur den användes. 👎Tänker på barnen födda efter millennieskiftet om det skulle hända något pappan.😉

• Gilla
fn76 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.