7 012 läst ·
56 svar
7k läst
56 svar
Från ödehus med asbest till sommarparadis för barnen – Husdrömmar
På konsumentens sida
· 3 636 inlägg
När Sara och Melker köper ett ödehus på Skäret visar det sig innehålla asbest, djur och fuktskador. Med tre barn, tight budget och ambitiös tidsplan ska de göra det mesta av jobbet själva.
Du kan läsa artikeln här: Från ödehus med asbest till sommarparadis för barnen – Husdrömmar
Du kan läsa artikeln här: Från ödehus med asbest till sommarparadis för barnen – Husdrömmar
Allt gick som på räls och det blev fint 👍
Bra tips från Gert den här gången.
Mycket gemytligare än alla dessa nybyggda eller trist renoverade fritidshus som ser ut som nybyggda hyreslägenheter interiört (= fyrkantiga gipsade vita rum med billig ful parkett).
Duschen var märklig, det var väl deras enda dusch som främst kommer användas som en riktig dusch och inte en avsvalkningsdusch på högsommaren? Lite väl öppen att stå naken där va? Bättre att haft väggarna lite lägre...
Det jag störde mig mest på var bänkarna vid matbordet - vem vill sitta på sådana egentligen? Jag kan förstå att det används på oktoberfestivalen men i hemmets sköna vrå..? 😬
Bra tips från Gert den här gången.
Mycket gemytligare än alla dessa nybyggda eller trist renoverade fritidshus som ser ut som nybyggda hyreslägenheter interiört (= fyrkantiga gipsade vita rum med billig ful parkett).
Duschen var märklig, det var väl deras enda dusch som främst kommer användas som en riktig dusch och inte en avsvalkningsdusch på högsommaren? Lite väl öppen att stå naken där va? Bättre att haft väggarna lite lägre...
Det jag störde mig mest på var bänkarna vid matbordet - vem vill sitta på sådana egentligen? Jag kan förstå att det används på oktoberfestivalen men i hemmets sköna vrå..? 😬
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 4 638 inlägg
Jag undrade vad faen de höll på med från början, men Gert hade bra kommentarer och det blev svinfint enligt mig.
Bästa programmet hittills.
/Workingclasshero
Bästa programmet hittills.
/Workingclasshero
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 664 inlägg
Ursäkta messerschmittern här, men myndigheten går under namnet Arbetsmiljöverket sedan typ 30 år. Och dessutom bryr de sig inte om vad folk och deras barn gör på fritiden, deras grej är att medverka till en bra arbetsmiljö på arbetsplatser. Alltså där folk jobbar mot ekonomisk ersättning.M maxiq skrev:
Och barn ska givetvis sitta i grävmaskinen.
Annars tycker jag det var ett bra avsnitt. Gert i sitt esse och husägare som visade vad som går att göra på begränsad budget om man är kreativ. Slutresultatet kändes som en respektfull uppdatering av 1960-talskänslan i huset. Riktigt bra gjort!
(Men jag håller med dig @maria01, inte varmvattenberedaren på vinden!)
Underbar havsnära tomt med träd och lite lummigt. Det blev fint, men jag hade inte lagt plasttak på altanen, ser ju så hemskt ut med allt bös som samlas där. Och nån soffa kunde dom väl ha. Snyggt, men obekvämt att sitta och äta utan ryggstöd. Hemskt opraktisk utedusch, lite lam inredning, men annars mysigt hus.
Redigerat: