P Pysslarn skrev:
Clickbait? Nae, det vet jag inte…
Det jag vet är att mellan oss två är det inte jag som är youtubern… 😆

Har tyvärr inget att skriva om det jag beställt eftersom jag aldrig har hållit en i handen ens, än mindre använt den. Kan bara säga att det blev dyrt. 😳

Kommer ner nästa vecka så du kan börja koka tjära nu; ska bli kul att ses igen! 😀
//Ronnie
Ta med kombivinkeln, kanske kan vi få liv i den:)

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Har tyvärr inget att skriva om det jag beställt eftersom jag aldrig har hållit en i handen ens, än mindre använt den. Kan bara säga att det blev dyrt
Har farbror köpt en smartphone? Adda mig på snapchat när du fått den.

Kul du kommer på besök, vi kanske ses på snicken i knästorp🙂

• Gilla
Hans G2 och 2 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Ta med kombivinkeln, kanske kan vi få liv i den:)
Jag har rätat upp en kombivinkel med en smal fil i spåret för linjalen och en dos tålamod

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Har farbror köpt en smartphone? Adda mig på snapchat när du fått den.

Kul du kommer på besök, vi kanske ses på snicken i knästorp🙂
Går rykten om att man får konstiga bilder på snappen

• Haha
Dowser4711
  • Laddar…
K
Frustrator Frustrator skrev:
Går rykten om att man får konstiga bilder på snappen
Läste sn0ppen lite slarvigt.. Men det får man ju nästan på YouTube redan

• Haha
Dowser4711
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Jag har rätat upp en kombivinkel med en smal fil i spåret för linjalen och en dos tålamod
Preciw mintanke. Lite beroende på modell finns det redan förberedda punkter att fila på.

• Gilla
Testarn och 1 till
  • Laddar…
Spännande meddelande på mobilen — jag har ett paket från UPS att hämta upp på Dianas Godis i Varberg!

Mobiltelefon med UPS-meddelande om ett paket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eftersom jag bor tre minuter därifrån hoppade jag in i bilen och hämtade mitt paket på stört.
Känner mig som ett barn på julafton!

En hand håller ett paket med UPS-etikett på en arbetsbänk av trä, omgiven av några träbitar i bakgrunden.
Skapa konto

Är det kanske en ponny???

Nä, det var det inte!
Nu, @Ola C ska du få veta vad det var jag beställde:

I asken låg en (lite snyggare) ask.

En svart ask med silvertexten “Bridge City Tool Works” ligger i en öppen kartong bredvid en brytbladskniv på ett träbord.
Skapa konto

Med texten ”Bridge City Tool Works” i silverfolie mot antracitgrå bakgrund — snyggt!

Och i asken låg detta:

Bild av en kombinationsvinkel från Bridge City Tool Works i sin ask, placerad på ett träbord med en kartong och en skärkniv bredvid.
Skapa konto

Deras lilla, 150 mm, kombinationsvinkel som jag velat ha sedan första gången jag såg den!

En elegant 150 mm kombinationsvinkel från Bridge City Tool Works, liggande i en svart vadderad ask med silverfärgad graderingslinjal.
Skapa konto

En 150 mm kombinationsvinkel från Bridge City Tool Works visas på ett arbetsbord med hål, med silverfärgad linjal och mörk triangelbas.
Skapa konto

Visst är den läcker!!!

Två kombinationsvinklar på ett bord, varav en från Bridge City Tool Works, med linjaler i metall.
Skapa konto

Tradition möter nytänk.
Supernöjd med min Starrett men tycker att Bridge City lyft designen till en helt ny nivå utan att funktionen blivit lidande. Tvärtom är 45 graders-benet Ca 12 mm längre vilket ju ger en bättre anliggning. (Om det heter så, stödet bör rimligtvis bli bättre.)

När min Starrett gick i golvet visade det sig att det inte var helt enkelt att ersätta den med en likvärdig vinkel och då bestämde jag mig för att vara Mr Fancy Pants och ge mig själv min drömvinkel.
Sagt och gjort; den fanns hos Dictum för 139 Euro före skatt och med frakt har den kostat mig drygt 2 200 kr. Helt sinnesjukt men det var nu eller aldrig och med rådande hot om handelskrig och tullar lär den inte bli billigare på ett tag.

Jag är glad som ett barn och kan inte se mig mätt på den, vis av erfarenheten kommer jag att hålla hårt i den!
That’s it folks! 😊
//Ronnie

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Dan_Johansson och 15 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Spännande meddelande på mobilen — jag har ett paket från UPS att hämta upp på Dianas Godis i Varberg!

[bild]

Eftersom jag bor tre minuter därifrån hoppade jag in i bilen och hämtade mitt paket på stört.
Känner mig som ett barn på julafton!

[bild]

Är det kanske en ponny???

Nä, det var det inte!
Nu, @Ola C ska du få veta vad det var jag beställde:

I asken låg en (lite snyggare) ask.

[bild]

Med texten ”Bridge City Tool Works” i silverfolie mot antracitgrå bakgrund — snyggt!

Och i asken låg detta:

[bild]

Deras lilla, 150 mm, kombinationsvinkel som jag velat ha sedan första gången jag såg den!

[bild]

[bild]

Visst är den läcker!!!

[bild]

Tradition möter nytänk.
Supernöjd med min Starrett men tycker att Bridge City lyft designen till en helt ny nivå utan att funktionen blivit lidande. Tvärtom är 45 graders-benet Ca 12 mm längre vilket ju ger en bättre anliggning. (Om det heter så, stödet bör rimligtvis bli bättre.)

När min Starrett gick i golvet visade det sig att det inte var helt enkelt att ersätta den med en likvärdig vinkel och då bestämde jag mig för att vara Mr Fancy Pants och ge mig själv min drömvinkel.
Sagt och gjort; den fanns hos Dictum för 139 Euro före skatt och med frakt har den kostat mig drygt 2 200 kr. Helt sinnesjukt men det var nu eller aldrig och med rådande hot om handelskrig och tullar lär den inte bli billigare på ett tag.

Jag är glad som ett barn och kan inte se mig mätt på den, vis av erfarenheten kommer jag att hålla hårt i den!
That’s it folks! 😊
//Ronnie
Kanske borra ett hål i den och fästa ett snöre så den inte kan trolla i golvet? ;)

Frustrator Frustrator skrev:
Kanske borra ett hål i den och fästa ett snöre så den inte kan trolla i golvet? ;)
Nä, jag ska ha den i sin ask och aldrig ta ut den! 😆

//Ronnie

• Haha
  • Gilla
Alfredo och 6 till
  • Laddar…
Woho, Bridge City...perfekt när det ska byggas flodbord!

(...jag hittar ut själv tack)

• Haha
Roger Ravnestam och 5 till
  • Laddar…
Snygg. Men skalan ser störigt svåravläst ut jmf med Starrett. Det går kanske växla linjal mellan dem? 🙈

nanowire nanowire skrev:
Snygg. Men skalan ser störigt svåravläst ut jmf med Starrett. Det går kanske växla linjal mellan dem? 🙈
Håller med om att graderingen inte är optimal men Starretts linjal är bredare och passar inte i min nya…

/Ronnie

Redigerat:
  • Älska
nanowire
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Håller med om att graderingen inte är optimal men Starretts linjal är bredare och passar i i min nya…

/Ronnie
Det fixar @Daniel_N med filen 👌🏻💪🏼

• Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Ser du dumpat dina gåstavar i skräpsläpet hos Daniel när du var nere på besök, är det verkligen klokt att slänga dom?
Gåstavar i en container med kartong och annat avfall.
Skapa konto

Ola C Ola C skrev:
Ser du dumpat dina gåstavar i skräpsläpet hos Daniel när du var nere på besök, är det verkligen klokt att slänga dom?
[bild]
Sjukt svårt att gå med stavarna samtidigt som han håller den nya vinkelhaken han köpt ;)

• Haha
Testarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.