Ja den här renoveringen imponerade stort på mig, Det gick från otroligt tråkiga rum till ett fantastiskt slutresultat.
Dessutom från två personer som inte hade nån direkt renoveringserfarenhet vad jag förstod?
Verkar ändå som dom gjorde mycket själva, jäkla bra jobbat !
Massor av fina detaljer!

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Fujim Fujim skrev:
Blev ju väldigt fint i materialval och snickeri osv. Men jag sitter mest och är fundersam över slöseriet av plats.
De har enorma ytor men klämmer ändå in både trapp och tvätt i hallen. Där misslyckades de totalt. Både trappa och toalett/tvätt ser trånga och tråkiga ut.

Sen fattade jag inte riktigt var tomtgränsen gick. Delar de parkering med kyrkan? Hur mycket spring från kyrkobesökare kan de förväntas bli?
Karta som visar området kring Skärkinds kyrka med markering för kyrkans läge och omgivande fastigheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Huset blir fint, men tyvärr är platsen väldigt speciell.

Intet Intet skrev:
"Spring från kyrkobesökare"😁

Tre damer med rullatorer 😀
En vanlig söndag ja. Men när tanten med rullatorn dör ska hon ju begravas och då kommer hela släkten 😉

Intet Intet skrev:
"Spring från kyrkobesökare"😁

Tre damer med rullatorer 😀
var mer bilar på bilderna ju

• Gilla
LazyCrowbar
  • Laddar…
M maria01 skrev:
var mer bilar på bilderna ju
Verkar ligga ett galleri där också...

Satellitbild av ett område med markerad plats för Galleri Li nära Skärkinds kyrka och E 774, med omgivande byggnader och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
S
Som boende i socken var det väldigt kul att se! Huset är väldigt fint, men läget not so much. Som redan påpekats delas grusplan med kyrkan och Galleri Li. Det är dock inga frekventa gudstjänster (tror jag) utan mer nåt enstaka bröllop eller begravning o nån enstaka gudstjänst så inte jättemycket spring.
Resultatet från renoveringen blev mycket bra, även jag personligen hade gillat en maffig trappa i hallen och inte tryckt in tvätt/wc just där. Kul när nån kommer o räddar ett annars rätt nergånget hus. Hoppas de kommer på nåt bra sätt att avskärma sig från grusplanen!

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
T
Tycker mig se lite halvdålig finish på en del målade ytor. Tråkigt i ett annat mycket fint arbete.

T test1 skrev:
Tycker mig se lite halvdålig finish på en del målade ytor. Tråkigt i ett annat mycket fint arbete.
Det var väl ganska tydligt att de inte var helt färdiga - det verkar vara lite stress ibland att få någorlunda i ordning till ”sista besöket” i programmet, så om man inte hinner sista strykningen må det vara hänt. Så att klanka ned på det är nog lite prematurt, och inget som skavde i tv-rutan tycker jag. Ett av de bättre avsnitten tycker jag, även om jag inte riktigt kan sätta fingret på varför. Nog mest imponerad av allt snickeri-arbete! Fast hur de hann fattar jag inte.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
T test1 skrev:
Men härligt att se att någon handmålar. Ger en mycket mer gedigen och tidlös känsla än allt sprutlakerat skit man ser över allt i Sverige.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.