5 077 läst ·
24 svar
5k läst
24 svar
Från 70-talsrenoverat församlingshem till lyx med marmor och takmålningar – Husdrömmar
Ja den här renoveringen imponerade stort på mig, Det gick från otroligt tråkiga rum till ett fantastiskt slutresultat.
Dessutom från två personer som inte hade nån direkt renoveringserfarenhet vad jag förstod?
Verkar ändå som dom gjorde mycket själva, jäkla bra jobbat !
Massor av fina detaljer!
Dessutom från två personer som inte hade nån direkt renoveringserfarenhet vad jag förstod?
Verkar ändå som dom gjorde mycket själva, jäkla bra jobbat !
Massor av fina detaljer!
Fujim skrev:
Blev ju väldigt fint i materialval och snickeri osv. Men jag sitter mest och är fundersam över slöseriet av plats.
De har enorma ytor men klämmer ändå in både trapp och tvätt i hallen. Där misslyckades de totalt. Både trappa och toalett/tvätt ser trånga och tråkiga ut.
Sen fattade jag inte riktigt var tomtgränsen gick. Delar de parkering med kyrkan? Hur mycket spring från kyrkobesökare kan de förväntas bli?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 516 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 516 inlägg
Som boende i socken var det väldigt kul att se! Huset är väldigt fint, men läget not so much. Som redan påpekats delas grusplan med kyrkan och Galleri Li. Det är dock inga frekventa gudstjänster (tror jag) utan mer nåt enstaka bröllop eller begravning o nån enstaka gudstjänst så inte jättemycket spring.
Resultatet från renoveringen blev mycket bra, även jag personligen hade gillat en maffig trappa i hallen och inte tryckt in tvätt/wc just där. Kul när nån kommer o räddar ett annars rätt nergånget hus. Hoppas de kommer på nåt bra sätt att avskärma sig från grusplanen!
Resultatet från renoveringen blev mycket bra, även jag personligen hade gillat en maffig trappa i hallen och inte tryckt in tvätt/wc just där. Kul när nån kommer o räddar ett annars rätt nergånget hus. Hoppas de kommer på nåt bra sätt att avskärma sig från grusplanen!
Det var väl ganska tydligt att de inte var helt färdiga - det verkar vara lite stress ibland att få någorlunda i ordning till ”sista besöket” i programmet, så om man inte hinner sista strykningen må det vara hänt. Så att klanka ned på det är nog lite prematurt, och inget som skavde i tv-rutan tycker jag. Ett av de bättre avsnitten tycker jag, även om jag inte riktigt kan sätta fingret på varför. Nog mest imponerad av allt snickeri-arbete! Fast hur de hann fattar jag inte.T test1 skrev:
Klicka här för att svara