Jag fick installerat en häll nyligen. Jag antog att det skulle installerad fast men elektrikern insisterade på stickkontakt. Då är hällen ändå (till skillnad från tvättmaskin) limmad (eller åtminstone silikonad) på plats.

Pelle85 skrev:
Innan jag skickad ut offert gissade jag också på runt 1000 kr. Bor mitt i Stockholm, elektrikern såg bilder med beskrivning och jag meddelade att tidpunkten för installationen kunde göras efter eget val av elektrikern.
)
Tyvärr är 2000 kr rimligt i Stockholm. Först ska elektriker in genom köer och biltullar ( Och ja Stockholm har en fullständig trafikinfarkt som börjar 6:30 på morgonen och lättar efter 19-tiden). Därefter cirkulera i jakt efter en parkeringsplats. Betala denna och släpa upp den utrustning och matrielet som behövs för jobbet. När det är klart och egenkontroll är utförd och dokumenterad skall allt ner i bilen igen. Väl på kontoret skall kunden läggas upp i faktureringssystem, faktureras och egenkontrollprogramet skall dokumenteras.
Så tyvärr är 1600 kr exklusive av staten lagstadgad moms ett rimligt pris från en seriös installatör som ändå bygger på att allt finns i sevicebilen. Måste något hämtas upp hos grossist håller nog inte ens det priset.

Redigerat:
  • Gilla
utmedväg19
  • Laddar…
480 kr + moms per timme. (Minsta debitering är oftast 2 timmar)
Bil ca 400 + moms, Materil 200 kr för ett kapslat infällt uttag.

Dvs 1800 kr ink.moms

Så ser det ut. Men nu har vi så pass mycket jobb i stan. Så ingen orkar ta det jobbet. För lite vinst....

Sorry.

Förslag, kolla med fastighetsakötaren om inte han vet någon elektriker som huset använder.

Då blir elektrikern lite mer tvingad att göra det jobbet.

Pelle85 skrev:
Vad är det jag missar?
Har du Jordfelsbrytare?

Pelle85 skrev:
Innan jag skickad ut offert gissade jag också på runt 1000 kr. Bor mitt i Stockholm, elektrikern såg bilder med beskrivning och jag meddelade att tidpunkten för installationen kunde göras efter eget val av elektrikern.

Var också inne på garanti-aspekten. Tvättmaskinen är ny och omfattas av utökad garanti i ytterligare 4 år. Därför tar det emot lite att kapa elsladden. Byter man till vanligt uttag kan man ju dessutom ladda rakapparaten. =)
Hör med några fler firmor. Eller kolla om det pågår något bygge i närheten, och luska ut vilken elfirma som jobbar där. Det här känns ju nästan som något man skulle kunna stoppa en elfirmebil som kör förbi och få gjort.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.