jag ska riva av panel, tilläggsisolering och sätta igen dörrhålet och byta fönstrena å sen upp me ny lockpanel på gavel enligt bild.
Jag har tänkt å spika 2x2 horisontellt med vinddduk och 25x48 läkt på för luftning.
Lite funderingar hur man brukar göra med uppregling där lockstötbrädan (heter den så?) ska sitta. Följer jag takfoten så hamnar ju all spikning väldigt nära ändträt. Flyttar jag in den en decimeter drygt så får jag inget att fästa vindduken i om jag vill ha isolering hela vägen mot takfot (isolering vill jag ju ha iaf hela vägen upp mot kallvind).
Sätter man parallella reglar/läkt med nån decimeter imellan för å lösa ovanstående eller ä de att överarbeta?

En annan fundering är hur man bäst gör en vindslucka uppe vid gavelspetsen. antar att jag gör indelningen av panelen innan jag bestämmer mig för var luckan hamnar för att få det snyggt med panelen, eller kan man spika upp hela panelen och ta upp hålet sen å skicka i reglar runt hålet.. ja får inte riktigt kläm på hur jag löser detta enklast heller.. tips kring detta mottages gärna också…

• IMG_2859.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2860.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.