Hej!

Jag planerar att öppna upp i vår tegelfasad för en altandörr och för detta krävs således bygglov (Stockholm).

Jag har inte skickat in bygglovsansökan tidigare så har lite dålig koll på vad som ska skickas in och lyckades inte få fram informationen från SBKs. Jag har just nu kört fast på följande handlingar och hoppas att någon här kan ge lite tips! :)

Teknisk beskrivning:
Till detta ärende krävs en enkel teknisk beskrivning. I den tekniska beskrivningen redovisas de tekniska lösningar som används för åtgärden. Teknisk beskrivning kan även utföras i form av detaljritningar där de olika materialen och dimensionerna framgår.

Räcker det om man skickar in typ en teknisk specifikation på den dörr man tänkt installera eller vad avses här? Vi vet ännu inte exakt vilken dörr vi kommer välja men något sånt här: http://www.nordan.se/dorrar/balkongdorr/406-altandoerr-kultur

Konstruktionsritning
I detta ärende krävs en enkel konstruktionsritning.

Hur kan denna se ut? Innefattar det en ritning på var dörren placeras på väggen med tanke på takstola och annat, och ev stödjande balk kanske?

Tacksam för råd och tips som sagt!

De vill ha en teknisk beskrivning som redogör för hur ni fäster in avlastande balk, tätar fasad/dörr mm och en K-ritnig med dimensionering av avlastningen så att de kan se att någon beräknat att det hela håller och att vägen ej rasar då ni gjort hål i den.

En Konstruktör fixar båda åt er.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.