T
Hej!

Vi står inför att byta nuvarande sadeltak med masonit och betongpannor mot råspont och betongpannor. Vi har nu tagit in 7-8 offerter och fått prisuppskattningar på mellan 199-304 tkr. Självklart vill jag välja ett av de billigare alternativen men har svårt att slå ifrån tanken om att man får vad man betalar för, även om det kanske snarare är så att det inte finns någon övre gräns för hur blåst man kan bli :). En av de som lagt sig lågt i pris har jag dock fått ett mycket bra intryck av (RH Stockholms Takentreprenad AB). Jag lutar därför mot att anlita den firman. När jag själv försöker jämföra de olika offerterna mot varandra så noterar jag i princip bara skillnader såvitt gäller valet mellan råspont och råspontsluckor samt i valet av underlag skiljer det sig från Mataki MB380 till Icopal Flexilight Prima. Är dessa skillnader väldigt betydelsefulla? Och är det någon som har någon erfarenhet av RH Stockholms Takentreprenad AB? Jag har fått en bra rekommendation av denna firma här på BH och recensionerna på Offerta ser bra ut, men firman finns inte på Reco som jag annars brukar lita ganska blint till givet att recensionerna är verifierade..

Tack på förhand för synpunkter.
 
  • Gilla
oscar_uppsala och 1 till
  • Laddar…
RH stockholm totalentrepenad har en bra rykte i vår bransch .

Är själv plåtslagare och driver ett sånt ,
vi lägger bara plåttak så jag har ingen koppling till dom .
Vet ett par andra plåtslagerier som anlitar dom när dom får tegeljobb från sina kunder
 
  • Gilla
oscar_uppsala och 1 till
  • Laddar…
T tomasjo skrev:
Hej!

Vi står inför att byta nuvarande sadeltak med masonit och betongpannor mot råspont och betongpannor. Vi har nu tagit in 7-8 offerter och fått prisuppskattningar på mellan 199-304 tkr. Självklart vill jag välja ett av de billigare alternativen men har svårt att slå ifrån tanken om att man får vad man betalar för, även om det kanske snarare är så att det inte finns någon övre gräns för hur blåst man kan bli :). En av de som lagt sig lågt i pris har jag dock fått ett mycket bra intryck av (RH Stockholms Takentreprenad AB). Jag lutar därför mot att anlita den firman. När jag själv försöker jämföra de olika offerterna mot varandra så noterar jag i princip bara skillnader såvitt gäller valet mellan råspont och råspontsluckor samt i valet av underlag skiljer det sig från Mataki MB380 till Icopal Flexilight Prima. Är dessa skillnader väldigt betydelsefulla? Och är det någon som har någon erfarenhet av RH Stockholms Takentreprenad AB? Jag har fått en bra rekommendation av denna firma här på BH och recensionerna på Offerta ser bra ut, men firman finns inte på Reco som jag annars brukar lita ganska blint till givet att recensionerna är verifierade..

Tack på förhand för synpunkter.
Hej, blev det någon renovering till råspont? Vet du hur de löste luftspalten isåfall.

Har samma konstruktion på mitt hus från 79 men har helisolerat tak så under masoniten ligger isolering.

Har tagit in offerter från 3 olika firmor som alla vill bygga råspont, men alla har olika sätt de vill bygga luftspalten på. Blir helt snurrig..
 
T
Hej! Ja det blev det, kan varmt rekommendera BM Villatak. Luftspalt skapades med befintlig masonit som tillhörde luftspalt och var vid god kondition (alltså inte det gamla tätskiktet för det revs), här skapades spalten hela vägen upp till nock.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
T tomasjo skrev:
Hej! Ja det blev det, kan varmt rekommendera BM Villatak. Luftspalt skapades med befintlig masonit som tillhörde luftspalt och var vid god kondition (alltså inte det gamla tätskiktet för det revs), här skapades spalten hela vägen upp till nock.
Tack för svar tomas, kul att det kändes bra! Skickade faktiskt iväg en offertförfrågan till just dom för några dar sen här så hoppas de återkommer nu här i veckan.

Får man vara fräck och fråga vad taket landade på i pris och hur stort det är?

Allt gott
 
T
Kul! Jag kan varmt rekommendera dem. Vi tog in extern besiktningsman innan och efter slutförande utan anmärkning och samarbetet med firman var fläckfritt. De har nyligen bytt tak hos grannarna med. Jag tror att vårt tak landade på ca 250 tkr, men vi hade tur och fick offerten innan Covid hade stökat till materialpriserna så jag förstår att det priset var lågt sett till när jobbet utfördes. All heder till BM för att de stod fast vid det offererade priset. Jag tog in ganska många offerter och BM var inte billigast men gav klart bäst intryck. Jag är osäker på hur stort taket är men huset är ca 100+50 kvm i två plan med takkupa.
 
  • Gilla
Smesken
  • Laddar…
T tomasjo skrev:
Kul! Jag kan varmt rekommendera dem. Vi tog in extern besiktningsman innan och efter slutförande utan anmärkning och samarbetet med firman var fläckfritt. De har nyligen bytt tak hos grannarna med. Jag tror att vårt tak landade på ca 250 tkr, men vi hade tur och fick offerten innan Covid hade stökat till materialpriserna så jag förstår att det priset var lågt sett till när jobbet utfördes. All heder till BM för att de stod fast vid det offererade priset. Jag tog in ganska många offerter och BM var inte billigast men gav klart bäst intryck. Jag är osäker på hur stort taket är men huset är ca 100+50 kvm i två plan med takkupa.
Tack så jättemycket att du tog dig tiden att skriva! Härligt att dom verkar reko! Låter ju som så.

Hoppas på att de hör av sig här kommande vecka till mig.

Stort tack och trevlig helg!
 
  • Gilla
tomasjo
  • Laddar…
T
Kul, lycka till och trevlig helg!
 
  • Gilla
Smesken
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.