Hej,
Har läst så mycket som möjligt och så som jag förstår ska man absolut INTE isolera ovanpå oisolerad betong, har haft en bygg kille hos mig och han sa att det var inga problem enligt honom pga av hur det ser ut idag, så länge man lägger plast mellan betongen och isolerat golv.

Utbyggnaden jag tänkte kommer bli ett badrum och är idag en altan med endast betonggolv samt träväggar så ingen isolering. På bifogad bild ser man idag hur vi tänkt bygga om det är möjligt.

Betonggolvet är provborrat och ser sand under betongen + står alla hus på sandbotten helt och hållet, bara en gräsmatta på ca 30-40cm idag resten är sand.

Betongen är idag ca 10cm tjock och lades på -60 talet, det jag undrar är om man kan lägga isolering samt golvvärme ovanpå betongplattan och då kan göra den ca 20cm tjock? Eller blir det helt fel? Vart kan man vända sig för att få mer information om detta? Känns som man får olika svar hela tiden.

Är något otydligt kan jag försöka förtydliga så gott det går.

• Sektionsskiss av en utbyggnad med befintligt hus, betonggolv, isolering, golvvärme och underliggande sandbotten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.