Vi skall byta kök och då även köksfläkten. Det är en variant där själva fläkten sitte uppe på vinden och i köket finns två vred. Den ena verkar vara en timer ov något slag och den andra öppnar man ett spjäll verkar det som.

Vad finns det för alternativ av fläktar som jag kan montera för jag gissar att det inte är någon bra idé att sätta dit en vanligt fläkt med motor i.

Jag vet inte om fläkten på vinden går till badrummen också.
 
låter som om du har nån varejant av FTX Ventelation..

Nån Baco minimaster? Exonet? Minivent? Rexovent? kanske?
Brukar stå på kåpan..

om det är en sådan så har dom bytt namn..
Dom heter nu mera fläktwoods..   Dom är säkert nån modern grej du kan ersätta den befintliga med. kolla med dom

http://www.flaktwoods.se/
 
Fläktwoods ligger ju här i stan. Kollegans far jobbar där.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.