Hej!
Är klar med tätskikt i mitt nya badrum nu.
Använt mig av Kiiltos system på precis allt, och fäljt GVK s instruktioner noggrannt till punkt och pricka.
När jag skulle ta bort foten på puruskniven ur brunnen efter att jag gjort hållet fastnade ytterkanten på ena plastfliken/benet på denna i brunnsmanshetten lite och lite svart klegg från manschetten hängde med när jag tog ur foten. Noterar att exakt samma sak händer i GVK's instruktionsfilm när han tar bort den (se länken klipp 3:30min in)
för övrigt gick allt perfekt och ringen bottnar i brunnen.. Är detta med det svarta fästkladdet någon fara? mvh

länk:

Bästa svaret

T
B BCT skrev:
Är detta med det svarta fästkladdet någon fara? mvh
Nej, naturligtvis inte, fastnar alltid lite av kletet beroende på hur länge man har skärmallen i brunnen.

Så det är bara att börja kakla nu, lycka till!

• Gilla
Tvapac
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Nej, naturligtvis inte, fastnar alltid lite av kletet beroende på hur länge man har skärmallen i brunnen.

Så det är bara att börja kakla nu, lycka till!
tack! det räddade helgen!
Lätt att bli nojjig, så lika bra att fråga!

Paul-Staffanstorp
En anledning att hellre använda Jafos brunnar för det fastnar inte lika lätt på deras mall och deras skruvbara klämring är ju ljusår bättre. :)

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
En anledning att hellre använda Jafos brunnar för det fastnar inte lika lätt på deras mall och deras skruvbara klämring är ju ljusår bättre. :)
Mallen håller jag helt med om, men skuvad klämring då hänger ju oas allt istället på några stjärnskruvar i plastgängor istället, där har man läst om att folk klantat till det rejält..
idealet hade ju varit en purusplatta på 1x1m med inbyggt fall :)

Paul-Staffanstorp
B BCT skrev:
Mallen håller jag helt med om, men skuvad klämring då hänger ju oas allt istället på några stjärnskruvar i plastgängor istället, där har man läst om att folk klantat till det rejält..
idealet hade ju varit en purusplatta på 1x1m med inbyggt fall :)
Har aldrig hört någon klanta till det med en skruvbar klämring och har väldigt svårt och se hur man ska kunna lyckas med det... :thinking:

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Har aldrig hört någon klanta till det med en skruvbar klämring och har väldigt svårt och se hur man ska kunna lyckas med det... :thinking:
De varnar för att dra den mest skruvdragare, så det har nog hänt att någon skruvat för hårt och dragit sönder brunnen.

T
F Fred vom Jupiter skrev:
De varnar för att dra den mest skruvdragare, så det har nog hänt att någon skruvat för hårt och dragit sönder brunnen.
Inte brunnen utan det är skruvhuvudet som smäller av om man drar för hårt, därför man inte får skruva med skruvdragare!

• Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.