4 678 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
fråga ang. manschett, klämring i tätskikt
Hej!
Är klar med tätskikt i mitt nya badrum nu.
Använt mig av Kiiltos system på precis allt, och fäljt GVK s instruktioner noggrannt till punkt och pricka.
När jag skulle ta bort foten på puruskniven ur brunnen efter att jag gjort hållet fastnade ytterkanten på ena plastfliken/benet på denna i brunnsmanshetten lite och lite svart klegg från manschetten hängde med när jag tog ur foten. Noterar att exakt samma sak händer i GVK's instruktionsfilm när han tar bort den (se länken klipp 3:30min in)
för övrigt gick allt perfekt och ringen bottnar i brunnen.. Är detta med det svarta fästkladdet någon fara? mvh
länk:
Är klar med tätskikt i mitt nya badrum nu.
Använt mig av Kiiltos system på precis allt, och fäljt GVK s instruktioner noggrannt till punkt och pricka.
När jag skulle ta bort foten på puruskniven ur brunnen efter att jag gjort hållet fastnade ytterkanten på ena plastfliken/benet på denna i brunnsmanshetten lite och lite svart klegg från manschetten hängde med när jag tog ur foten. Noterar att exakt samma sak händer i GVK's instruktionsfilm när han tar bort den (se länken klipp 3:30min in)
för övrigt gick allt perfekt och ringen bottnar i brunnen.. Är detta med det svarta fästkladdet någon fara? mvh
länk:
Bästa svaret
Mallen håller jag helt med om, men skuvad klämring då hänger ju oas allt istället på några stjärnskruvar i plastgängor istället, där har man läst om att folk klantat till det rejält..Paul-Staffanstorp skrev:
idealet hade ju varit en purusplatta på 1x1m med inbyggt fall
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Har aldrig hört någon klanta till det med en skruvbar klämring och har väldigt svårt och se hur man ska kunna lyckas med det...B BCT skrev:
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Klicka här för att svara