Vi är så gott som enade om att vi ska låta putsa vårt nya hus (funkis) i vitt och ha svarta fönsterkarmar, svart ytterdörr...och svart förråd (förrådet ska vara trä)

Har åkt förbi åtskilliga hus i såväl nybyggda områden samt äldre hus..Jag tycker att det ser så blekt ut med vita fönsterkarmar till vita fasader.. men ser nästan aldrig den varianten vi vill ha. Har fått höra att man brukar rekommendera grafitgrå istället men de grå vi sett har ju varit blekgrå eller blyertsgrå och det är ju SVART vi är ute efter.

En annan fråga: Letar efter den rätta "vita" kulören som inte ger ett gulaktigt eller gråaktigt utseende. Vill att det ska vara så krispigt/klart vitt det bara går...

Någon som har denna färgsättning och vill visa några bilder?

mvh

Vi funderar också över färgsättning då vi bygger vitt putsat stenhus. Vi har dock inte landat i om vi ska välja svart eller grå. Har starka funderingar på svart tak och dörr men vita fönster.

Har samlat på mig bilder och urklipp med fasader i olika färger men det är inte många hus jag sett som har BÅDE svart tak, fönster och ytterdörr. Här är en blogg som har det:
http://colonialeast.blogspot.com/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.