Jag har köpt Berry Allocs Pure Click 55 med betong mönster och skivor som är fyrkantiga 62,5x62,5cm.

Hur ska jag lägga detta golv? Instruktionerna på förpackningen visar ett golv vilket har avlånga plankor. Ska detta golv läggas så alla skarvarna möts?

Jag har testat lägga hel, halv skiva men jag får inte ihop det med klickmekanismen.

Tacksam för svar!
Jonathan

thomas33 skrev:
Här är en video:
[länk]

Det verkar som att de klickas ihop, genom att hålla biten som skall sättas fast, vinklad några grader, innan den trycks mot den som redan ligger på golvet. Hur du lägger skarvarna, är efter ditt eget tycke och smak, då de går att vända och vrida skivorna och ändå lägga dem.
Tack för svar!

Problemet är att golvet kan vanligtvis bli svagt ifall skarvarna hamnar på samma ställe överallt och sådana betongplattor vill man antingen lägga så skarvarna matchar varandra eller så att det blir halvförband så det blir hel sen halv. Träimitation kan man ju lägga förskjutet, men däremot lägger jag halvförband så tar "läpparna" emot vilket omöjliggör montering. :/

Jonathan

Jag fann ett belgiskt klipp och vad jag förstod skulle skarvarna helst hamna 30 cm från skarv på den som redan är lagsd, men givetvis så att de kan haka i varandra.

Går det inte att snurra på skivorna så skarvarna matchar?

Jag har testat att vrida och vänta men får inte till det, jag lämnade tillbaka golvet i dag och köpte tarketts.

Tack för era svar! :)

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.