ADSL 20/1, router, samt WiFi AP
IMAG0059.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nerre skrev:
Nej, det som inte fungerade för 10 år sen fungerar fortfarande inte. Det som fungerar idag är workarounds, och de är allt annat än universella. Men idag är de flesta användare så datorokunniga att de inte förstår att deras problem beror på NAT/PAT.
Jag menar helhetslösningen och inte NAT i sig.

Corre vad går magnetfotsantennen till?

Andy78 skrev:
Corre vad går magnetfotsantennen till?
Signalförstärkning till WlanAPn som den sitter på.
Får inte maxfart på adsl i vid tvn utan den :D

ImageUploadedByTapatalk 21365779019.650320.jpg
Skapa konto

Här kommer min bild. Netgear 724 smart switch, mikrotik RB800 som WLAN med 450mbit kort och sedan en mikrotik CCR1038 som blir router när fiber är inkopplat.
ImageUploadedByTapatalk 21365779019.650320.jpg
Skapa konto

La in en rättvänd
/Mats
Moderator

Redigerat av moderator:
TrollMann skrev:
Här kommer min bild. Netgear 724 smart switch, mikrotik RB800 som WLAN med 450mbit kort och sedan en mikrotik CCR1038 som blir router när fiber är inkopplat.
Först tänkte jag att bilden är upp-och-ner, eftersom all utrustning är monterad upp-och-ner. Men sen ser jag att det ser ut som om det ligger grejjor ovanpå och det skulle ju betyda att bilden faktiskt är rättvänd.

Har du skruvat i alla grejjor upp-och-ner bara för att man kan, eller vad gives? :)

Är det en kroneplint till höger?

Helt rätt! Det kan se ut som upp o ner men det är kortet är taget uppåt i o garderob. Inget är upp o ner! Plinten är för intern Tele och inkommet adsl. Fiber är på G:)

TrollMann skrev:
Inget är upp o ner!
Fast fotot måste ha hamnat upp och ner. I varje fall i min browser.

TrollMann skrev:
Helt rätt! Det kan se ut som upp o ner men det är kortet är taget uppåt i o garderob. Inget är upp o ner! Plinten är för intern Tele och inkommet adsl. Fiber är på G:)
I Iphone-appen blir bilden rätt, i IE10 blir bilden upp-å-ner

Demmpa skrev:
I Iphone-appen blir bilden rätt, i IE10 blir bilden upp-å-ner
Ja det förklarar väl förvirringen. Kan tillägga att den blir upp och ner på Android/Tapatalk och på Firefox, Opera och Chrome under Linux.

M
Det är inte många webläsare som roterar bilden efter informationen i EXIF datat (rotation). Det är bättre att spara bilden åt rätt håll från början! IOS kanske inte klarar det ;)

Ha! Ni alla har helt rätt! Går jag in via safari är den upp o ner o via tapatalk är den rätt! La in den via tapatalk:)

Det är ju spännande. Trots att jag varit på nätet sedan 1988 och webben sedan 1993, och trots att jag har jobbat med det här i 25 år så hade jag ingen tanke på att olika webläsare/applikationer skulle visa en bild rättvänd eller upp-och-ner beroende på vad som stog i metadata. Ytterligare en fallgrop i den (väldigt) långa raden. Man lär så länge man överlever. :)

Mikael_L
Metadata kan även innehålla information om dpi eller annan information om vilken skalning bilden ska ha.
Även detta hanteras givetvis olika i olika program.
När man öppnar/importerar bilden i ett annat program blir den plötsligt pytteliten/jättestor ... ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.