341 816 läst ·
1 009 svar
342k läst
1,0k svar
Foton på era nätverkslösningar? =)
Jag menar helhetslösningen och inte NAT i sig.Nerre skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här kommer min bild. Netgear 724 smart switch, mikrotik RB800 som WLAN med 450mbit kort och sedan en mikrotik CCR1038 som blir router när fiber är inkopplat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
La in en rättvänd
/Mats
Moderator
Redigerat av moderator:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 752 inlägg
Först tänkte jag att bilden är upp-och-ner, eftersom all utrustning är monterad upp-och-ner. Men sen ser jag att det ser ut som om det ligger grejjor ovanpå och det skulle ju betyda att bilden faktiskt är rättvänd.TrollMann skrev:
Har du skruvat i alla grejjor upp-och-ner bara för att man kan, eller vad gives?
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 752 inlägg
Det är ju spännande. Trots att jag varit på nätet sedan 1988 och webben sedan 1993, och trots att jag har jobbat med det här i 25 år så hade jag ingen tanke på att olika webläsare/applikationer skulle visa en bild rättvänd eller upp-och-ner beroende på vad som stog i metadata. Ytterligare en fallgrop i den (väldigt) långa raden. Man lär så länge man överlever. 
Metadata kan även innehålla information om dpi eller annan information om vilken skalning bilden ska ha.
Även detta hanteras givetvis olika i olika program.
När man öppnar/importerar bilden i ett annat program blir den plötsligt pytteliten/jättestor ...
Även detta hanteras givetvis olika i olika program.
När man öppnar/importerar bilden i ett annat program blir den plötsligt pytteliten/jättestor ...