Jag vill så gärna posta min egen nätverkslösning här men då det kommer dröja evigheter innan den är klar tänjer jag lite på trådens syfte och lägger in en bild på det halvfärdiga resultatet.

uploadfromtaptalk1366610072863.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här såg det ut hos oss igår kväll. Totalt är det 27 rör som ska försörja 14 uttag. Jag har tagit i lite extra och låter alla dosor (utom en) försörjas av 2st 20mm rör. Tanken är att jag ska vara lite friare i framtiden om jag vill dra ett separat TV-nät mef koax-kabel eller om jag av någon anledning behöver extra många uttag i ett rum. Det är ju ändå inte någon nämnvärd merkostnad att dra två rör istället för ett.

• Gilla
jsiei97 och 1 till
  • Laddar…
Ja med dubbla 20mm VP så lär du vara förberedd för vad som än komma skall. :thumbup:

Naaaajs

Skulle det inträffa att man har en massa rör i huset som inte används kan man ju använda dem som talrör för att kunna prata mellan rummen.

• Gilla
Bangan och 3 till
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Inte jag. Jag har iPad. Saknar verkligen en hårdvaruknapp som låser bilden.
Enklare än att gå in i inställningar - Dubbeltryck på fyrkanten - Skrolla i listen till vänster, knappen med en roterade pil på! Klart!

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
slacker skrev:
Enklare än att gå in i inställningar - Dubbeltryck på fyrkanten - Skrolla i listen till vänster, knappen med en roterade pil på! Klart!
Har man jailbreakat iphone/ipaden kan man även låsa den i liggande läge

Kattvovven skrev:
Har man jailbreakat iphone/ipaden kan man även låsa den i liggande läge
Ehhh... Min är inte JailBreakad - Men det funkar då på min! Som jag beskrev ovan... :thumbup:

slacker skrev:
Ehhh... Min är inte JailBreakad - Men det funkar då på min! Som jag beskrev ovan... :thumbup:
W00t? Så om du har den liggandes, och låser den, så reser sig inte skärmen? (Så den ligger så att säga i normalt läge (iphone))?

Eller är det olika på padda/iphone?

Kattvovven skrev:
W00t? Så om du har den liggandes, och låser den, så reser sig inte skärmen? (Så den ligger så att säga i normalt läge (iphone))?

Eller är det olika på padda/iphone?
Du har rätt vad gäller iPhone (3GS+4S) - Går inte att låsa i liggande läge. Däremot så går det på min iPad (Mini).

slacker skrev:
...fast jag har ingen list till vänster...

Nyfniken skrev:
...fast jag har ingen list till vänster...
=)
Ska förtydliga lite - Du dubbelklickar på fyrkanten. En list dyker då upp i nederkant med de applikationer som är igång i bakgrunden.
Drar du i denna list så du kommer längst till vänster så finns där en roterande pil, där låser du skärmen i olika rotationer.
Där har du även inställningar för ljusstyrka, volym, play/pause och byta spår om man spelar musik.

ipad-orientation-lock.png

-----

På onsdag kommer Televerkets representant och ska planera installationen av fiber här i huset. Det är nog inte mycket att ta kort på men jädrar vad välkommet. Det lär förvisso ta några månader innan jag blir av med adsl-möget men ändå, nu kan man ju börja räkna ner....

MathiasS skrev:
På onsdag kommer Televerkets representant och ska planera installationen av fiber här i huset. Det är nog inte mycket att ta kort på men jädrar vad välkommet. Det lär förvisso ta några månader innan jag blir av med adsl-möget men ändå, nu kan man ju börja räkna ner....
Ska lägga min beställning precis. Lev garanti på 6 mån säger dem

Japp, och det håller man nog oftast som jag förstår det. Här är det nog inget problem, det mesta av fibern här i närheten hängs i telestolparna och det går fort.....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.