341 763 läst ·
1 009 svar
342k läst
1,0k svar
Foton på era nätverkslösningar? =)
Jag vill så gärna posta min egen nätverkslösning här men då det kommer dröja evigheter innan den är klar tänjer jag lite på trådens syfte och lägger in en bild på det halvfärdiga resultatet.
Så här såg det ut hos oss igår kväll. Totalt är det 27 rör som ska försörja 14 uttag. Jag har tagit i lite extra och låter alla dosor (utom en) försörjas av 2st 20mm rör. Tanken är att jag ska vara lite friare i framtiden om jag vill dra ett separat TV-nät mef koax-kabel eller om jag av någon anledning behöver extra många uttag i ett rum. Det är ju ändå inte någon nämnvärd merkostnad att dra två rör istället för ett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här såg det ut hos oss igår kväll. Totalt är det 27 rör som ska försörja 14 uttag. Jag har tagit i lite extra och låter alla dosor (utom en) försörjas av 2st 20mm rör. Tanken är att jag ska vara lite friare i framtiden om jag vill dra ett separat TV-nät mef koax-kabel eller om jag av någon anledning behöver extra många uttag i ett rum. Det är ju ändå inte någon nämnvärd merkostnad att dra två rör istället för ett.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 749 inlägg
Ja med dubbla 20mm VP så lär du vara förberedd för vad som än komma skall. 
=)Nyfniken skrev:
Ska förtydliga lite - Du dubbelklickar på fyrkanten. En list dyker då upp i nederkant med de applikationer som är igång i bakgrunden.
Drar du i denna list så du kommer längst till vänster så finns där en roterande pil, där låser du skärmen i olika rotationer.
Där har du även inställningar för ljusstyrka, volym, play/pause och byta spår om man spelar musik.
På onsdag kommer Televerkets representant och ska planera installationen av fiber här i huset. Det är nog inte mycket att ta kort på men jädrar vad välkommet. Det lär förvisso ta några månader innan jag blir av med adsl-möget men ändå, nu kan man ju börja räkna ner....
Medlem
· Stockholms Län
· 151 inlägg
Ska lägga min beställning precis. Lev garanti på 6 mån säger demMathiasS skrev: