2 408 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Förtidigt att börja bygga en altan
Hej,
Har en känsla av att vi får en tidig och fin sommar i år, så jag tänkte bygga en altan så tidigt som möjligt. Finns det någon anledning att inte börja redan nu? Snön har nästan smält bort på området där vi ska ha altanen, och vi har några plusgrader. Kan den "låga" temperaturen ställa till det med virket eller plintar?
Har en känsla av att vi får en tidig och fin sommar i år, så jag tänkte bygga en altan så tidigt som möjligt. Finns det någon anledning att inte börja redan nu? Snön har nästan smält bort på området där vi ska ha altanen, och vi har några plusgrader. Kan den "låga" temperaturen ställa till det med virket eller plintar?
Ser heller inga problem, men om du beställer virke så stapla om det när det kommer med lite fler mellanlägg så slipper du problemet med "vitmögel" som gärna dyker upp på tryckt virke som ligger buntat för länge.
Med det vill jag säga att det behöver inte dyka upp, men kan.
Med det vill jag säga att det behöver inte dyka upp, men kan.
Skulle möjligtvis vara nga riktigt kalla nätter om du ska gjuta plint då?
Som sagt, man ska inte gjuta under 5+, annars är det bara att köra på.misternils skrev:Hej,
ps 5+ har jag hört att man inte ska gjuta, bekräfta eller dementera någon? ds
Klicka här för att svara