20 503 läst ·
194 svar
21k läst
194 svar
Första betaversionen av androidappen är klar
Se där ja, funkar för mig efter att jag avinstallerade den och sen gjorde en ny installation. Dock så sa den 0.9.4 både före och efter detta.Per Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Bra förslag. Nu har jag skrivit "Obs! Kräver avinstallation av äldre version först annars kraschar den" i Googlebutiken. Aaron får försöka fixa imorgon. Jag sitter på ett tåg och har instabil uppkoppling.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Vad är det som "fladdrar"? Menar du att det blinkar till ibland där man touchar i trådlistor eller menar du något annat?Lostmoose skrev:
Har du sett en stäng-av-appen knapp i någon annan app? Om ja, i vilken? Försöker förstå hur du menar.
Har i natt fått Appen uppdaterad.
Får bara " Byggahus har tyvärr stoppats. Rapportera OK. Trycker på Rapportera, så får jag se om det kommer fram till Per.
Crash, "går ej att starta", com.byggahus.app2, pack 5 ver 0.9.4 installed by com.android.vending................
..... even log crash exception class name = java.lang.NullPointerException
Theme.java, com.byggahus.app2.Theme, set, line number 40 ........m.m m.m
Får bara " Byggahus har tyvärr stoppats. Rapportera OK. Trycker på Rapportera, så får jag se om det kommer fram till Per.
Crash, "går ej att starta", com.byggahus.app2, pack 5 ver 0.9.4 installed by com.android.vending................
..... even log crash exception class name = java.lang.NullPointerException
Theme.java, com.byggahus.app2.Theme, set, line number 40 ........m.m m.m
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Tack för felrapporten. Pröva avinstallera och installera om så ska det gå bättre. Vi försöker fixa asap.
Det fungerade med att avinstallera/återinstallera !
Har nu provat under tiden för förmiddags kaffet - fungerar mycket bättre än igår
.
Har nu provat under tiden för förmiddags kaffet - fungerar mycket bättre än igår
Redigerat:
Jag saknar också en stäng-knapp i en del appar, bl.a. i BH-appen. Men som du noterar är det nog inte så vanligt, tyvärr!Per Eskilsson skrev:
En del appar funkar det bra att bara trycka bakåt så stängs appen, men för andra så är det mindre smidigt. Man vill ju inte backa tillbaka till den sida som appen startade med.
Skulle det vara möjligt att lägga till en stäng-knapp för appen pss som det finns för trådarna när dessa är öppna?
Du ordnade så att jag skulle hamna på första olästa inlägget när jag går till en tråd jag redan läst i.Per Eskilsson skrev:
När jag försöker så hamnar jag numera på rätt sida i tråden, först ser jag att toppen av sidan visas, sedan skickas jag till det senaste inlägget och direkt tillbaka till toppen av sidan.
Ang. Att stänga av appen så skulle jag vilja att, som på de flesta Androidappar jag använder, det finns ett sätt att stänga av appen, inte bara minimera den med home-knappen (heter den så?).
Det vanligaste är väl att man trycker på bakåt-knappen tills man når "toppen", och ett tryck till stänger ner appen.
Jag vill alltså inte hamna där jag slutade läsa när jag stängde appen senast.
På Firefox så har jag installerat ett tillägg som ger mig ett avsluta-alternativ i menyn.
Den stänger av appen "på riktigt", rensar historik, och jag får börja nästa session med "rent papper".
Det enda jag skulle vilja välja att behålla från gång till gång är inloggningsuppgifterna så att jag slipper logga in varje gång, men är man fler som samsas om en läsplatta så vore det bra om man kunde välja att rensa det också.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 133 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 133 inlägg
Hmmm...Microsoft har ju släppt Windows 10 beta, för test å utvärdering (finns att hämta gratis...)
Jag noterar att ByggaHus har släppt en betaversion av mobilappen
och alla användare är försökskaniner, men det blir säkert bra vad tiden lider
Jag noterar att ByggaHus har släppt en betaversion av mobilappen