24 845 läst ·
79 svar
25k läst
79 svar
Försökte muta bygglovshandläggare
det var ju nån som föreslog 12 burkar och så kommer du med 100 burkar…. Jävlar.F fribygg skrev:
Det spelar väl ingen roll om det är 100 eller 12 burkar. Det är syftet och intentionen som har betydelse. Det kanske är så att vi äter jävligt mycket honung. Eller jag kan vara en grossist i honungsbranchen. Är syftet att köpa honung så är 1000 burkar ingen muta, får jag veta att sannolikheten är minimal att mitt bygglov inte går igenom om jag inte köper EN burk så är det en muta. Hur svårt kan det vara?
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 390 inlägg
Skall man det? Är det regler att varenda jävla tjänsteman som snickrar fågelholkar eller stickar vantar skall anmäla det? Det här blev fort rätt löjligt.J Johan456 skrev:
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 390 inlägg
står man på det avståndet som bilden visar och missar brandbilen… illa!H Gunnar Bendreus skrev:
fast lite otydligt måste jag nog säga att det, kan ju stå en brandman på andra sidan som är skymd som han siktade på tänker jag!
lite ironi!
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 390 inlägg
min post visar inget om värdet kring ev muta, men då får han väll bygga 1000 hus då så går min ekvation ihop.F fribygg skrev:
Ditt svar medför inte något i nån argumentation tyväre.
som småbrukaren skrev en plats i jaktlaget kan ju vara värt 20 tusen lättM MetteKson skrev:
eller barnen som behöver ett jobb och så vidare jag tror många svenskar inte tror sånt om sverige men då är man nog blind
H Gunnar Bendreus skrev:
Tråkigt med desinformation, personen på bilden blev dömd till 6år. Läs på innan du postar sån här propaganda tack.H Gunnar Bendreus skrev:
Är någ så att . Det kan handla om vad för vänner och kontakter man har ..när det gäller att få sin vilja igenom typ bygglov ..sånt grundas tidigt i livet
@Robin Lindberg dina inlägg innehåller tydligen inte alltid något av värde..R Robin Lindberg skrev: