Svajiga på vilken ledd? Upp/ned eller sida/sida?

Sida/sida fixar man väl med kottlingar på tvärs?

Upp/ned genom att klämma dit ett rejält plank på sidan av det befintliga och skruva rejält?

Så skulle nog jag gjort. Men nu är det ju inte så aktuellt att jag någonsin skall få säta min fot i en vind från 1915 :( (förutsatt att det inte handlar om att bära någon kompis bohag 8 trappor till en låst vindsdörr) ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.