114 035 läst ·
349 svar
114k läst
349 svar
Förslag på bra luftpåfyllare?
Tack.F fsn skrev:
Jag tycker att PCL airforce är för bulkig.
Är inte i behov av en robust påfyllare. Jag är snäll mot mina grejer
Vill ha en smidig men exakt. Viktigt är att ventilen på påfyllaren sitter bra mot bilventilen.
Jag litar på er. Kommer inte köpa den.MathiasS skrev:
Tänkte mer att vissa luftpåfyllare kostar mer för att de är påkostade med robusthet.
Jag behöver inget sånt.
Det blir väl en 25/GR eller någon PCL.
PCL Accur 4 ser fin ut.
Det är därför den ursprungliga tanken om att ta vilken enkel påfyllare som helst och sedan byta manometer inte är så jädra dum....
Och eftersom slutsatsen annars är att alla analoga påfyllare har skala upp till 10-12 bar så får man lov att köpa en digital mätare tillslut. Dvs PCLen.
Och eftersom slutsatsen annars är att alla analoga påfyllare har skala upp till 10-12 bar så får man lov att köpa en digital mätare tillslut. Dvs PCLen.
Ni är för kinkiga! De flesta billiga visarinstrument har ett tillplattat, böjt mässings el. kopparrör som vid tryck inifrån vill räta ut sig, kraften från detta överförs via en kuggstång till ett kugghjul på visaraxeln. Trycket som visas är i förhållandet mellan utomhus rådande lufttryck och absolut tryck. Eller har jag fel?
E eikido skrev:
JAg har svårt att hitta toleranser på ANI. Deras top ofE eikido skrev:
Det var typ exakt en sån jag hade och den var bra. Men jag hade i ärlighetens namn en lös manometer 0-2 Bar för exakt tryck men det är fan så mycket överkurs om man inte har speciella krav.E eikido skrev:
Är din nuvarande PCL mycket bättre än vad ANI var?F fsn skrev:
jag har ingen PCL så jag har svårt att avgöra det. Men för ett racedäck vill man ha klar upplösning på minst 0,05-0,1 bar och då blir det lite yxigt med 0-12bar. Den ANI jag hade upplevde jag som hög kvalitet. Min högst personliga gissning är att en digital ANI är fullt jämförbar med motsvarande PCL.E eikido skrev:
Lyfter denna gamla tråd och undrar om det är fler än jag som upplever usel batteritid på Jamec Pem TDR4000?
Köpte den härom året och hoppades på buy-once cry-once, men det är ju j-vligt irriterande att den är "död" var och varannan gång man plockar fram den. Lite halvtrassligt att byta batterierna också... 😡
Köpte den härom året och hoppades på buy-once cry-once, men det är ju j-vligt irriterande att den är "död" var och varannan gång man plockar fram den. Lite halvtrassligt att byta batterierna också... 😡
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som av en händelse bytte jag på PCLn igår. Den har varit fladdrig i siffervisningen/mätningen under året och jag har nästan funderat på om den varit trasig, men så läste jag inlägget ovan och insåg att batteriet nog borde bytas efter 5 år. Nu är mätningen stabil igen.