F fsn skrev:
Ok, den tror jag inte alls på, ser ut som en leksak. Hade en ANI tidigare och den var bra men den försvann i nån depå nånstans. Skulle tro att det var en 25/GR eller motsvarande.
Tack.
Jag tycker att PCL airforce är för bulkig.
Är inte i behov av en robust påfyllare. Jag är snäll mot mina grejer :D
Vill ha en smidig men exakt. Viktigt är att ventilen på påfyllaren sitter bra mot bilventilen.

Köp då den du länkade till och byt ut manometern mot något som kostar 5-6 hundra spänn så får du det du letar efter.....

MathiasS MathiasS skrev:
Köp då den du länkade till och byt ut manometern mot något som kostar 5-6 hundra spänn så får du det du letar efter.....
Jag litar på er. Kommer inte köpa den.
Tänkte mer att vissa luftpåfyllare kostar mer för att de är påkostade med robusthet.
Jag behöver inget sånt.
Det blir väl en 25/GR eller någon PCL.
PCL Accur 4 ser fin ut.

Mikael_L
Fotografen Fotografen skrev:
Får man citera sig själv?
NEJ.
Nu blir du bannad !!! :cry:

Eller, jo tydligen gick det ... :crysmile:

Mikael_L
E eikido skrev:
Där har vi den!

[länk]

Det får bli en sån :)

ANI 25/GR80
Den där ser inte så dum ut.
Däremot tycker jag manometern bara borde gå till 4-6 bar typ, för det ökar ju avläsningsprecisionen.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Den där ser inte så dum ut.
Däremot tycker jag manometern bara borde gå till 4-6 bar typ, för det ökar ju avläsningsprecisionen.
Jag håller med.
Men jag hittar ingen som går så lågt :(

Det är därför den ursprungliga tanken om att ta vilken enkel påfyllare som helst och sedan byta manometer inte är så jädra dum....

Och eftersom slutsatsen annars är att alla analoga påfyllare har skala upp till 10-12 bar så får man lov att köpa en digital mätare tillslut. Dvs PCLen.

Ni är för kinkiga! De flesta billiga visarinstrument har ett tillplattat, böjt mässings el. kopparrör som vid tryck inifrån vill räta ut sig, kraften från detta överförs via en kuggstång till ett kugghjul på visaraxeln. Trycket som visas är i förhållandet mellan utomhus rådande lufttryck och absolut tryck. Eller har jag fel?

Beror ju lite på vad man ska ha mätaren till....angående kinkigheten alltså.

F
E eikido skrev:
Tänkte mer att vissa luftpåfyllare kostar mer för att de är påkostade med robusthet.
Jag behöver inget sånt.
PCL Accur 4 ser fin ut.
E eikido skrev:
Jag behöver inget sånt.
PCL Accur 4 ser fin ut.
JAg har svårt att hitta toleranser på ANI. Deras top of
E eikido skrev:
Där har vi den!

[länk]

Det får bli en sån :)

ANI 25/GR80
Det var typ exakt en sån jag hade och den var bra. Men jag hade i ärlighetens namn en lös manometer 0-2 Bar för exakt tryck men det är fan så mycket överkurs om man inte har speciella krav.

F fsn skrev:
JAg har svårt att hitta toleranser på ANI. Deras top of

Det var typ exakt en sån jag hade och den var bra. Men jag hade i ärlighetens namn en lös manometer 0-2 Bar för exakt tryck men det är fan så mycket överkurs om man inte har speciella krav.
Är din nuvarande PCL mycket bättre än vad ANI var?

F
E eikido skrev:
Är din nuvarande PCL mycket bättre än vad ANI var?
jag har ingen PCL så jag har svårt att avgöra det. Men för ett racedäck vill man ha klar upplösning på minst 0,05-0,1 bar och då blir det lite yxigt med 0-12bar. Den ANI jag hade upplevde jag som hög kvalitet. Min högst personliga gissning är att en digital ANI är fullt jämförbar med motsvarande PCL.

C
Lyfter denna gamla tråd och undrar om det är fler än jag som upplever usel batteritid på Jamec Pem TDR4000?

Köpte den härom året och hoppades på buy-once cry-once, men det är ju j-vligt irriterande att den är "död" var och varannan gång man plockar fram den. Lite halvtrassligt att byta batterierna också... 😡

Digital däcktrycksmätare med belyst display, slang och mässingstipp. Visar 32.0 PSI. Svart och röd design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som av en händelse bytte jag på PCLn igår. Den har varit fladdrig i siffervisningen/mätningen under året och jag har nästan funderat på om den varit trasig, men så läste jag inlägget ovan och insåg att batteriet nog borde bytas efter 5 år. Nu är mätningen stabil igen.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.