Det är lätt att byta batteriet. Testar det först. CR 2450 ska det vara

• Gilla
jimmie.p
  • Laddar…
Köpte en analog PCL för några år sedan pga denna tråd. Funkar toppen! Helt klart ett av mina bättre köp genom åren.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Bytte till vinterhjul idag. Fyllde som vanligt till 37,8 psi. Att det är konstig enhet stör mig faktiskt inte speciellt. Bara att kolla på tabellen som sitter anslagen på verkstadsdörren, med alla fordon noterade, och fylla. Men nu har min PCL Accura börjat spöka i elektroniken. Den stänger av sig hela tiden och visar oftast 188.8 psi under någon slags omstart. Har man tur hinner den visa trycket i psi innan den stänger av sig och startar om. När det är två grader och regnar behövs det inte mycket för att jag ska bli "irriterad". Ska man försöka byta batteriet, eller slänga den åt helvete och fråga @MathiasS vad man skall ha i stället? Analog tänker jag isf. Ingen elektronik i grejer man använder 2 ggr/år. Jag borde ha lyssnat på Mathias. Allt blev ju fel. Skit.
Du byter väl inne i ditt varma garage? ;-)

• Arg
  • Gilla
mattiasp och 1 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Det är lätt att byta batteriet. Testar det först. CR 2450 ska det vara
Nytt batteri och apparaten är som ny igen. Konstigt att den inte larmat för lågt batteri, utan börjar konstra i stället.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Haha, klart du ska ha en PCL. Men du borde förstås byta till en med "rätt"skala. Bra att det gick att byta batteri - min är väl drygt två år nu men går fortfarande felfritt. I depån där jag använder min mest är det fortfarande så att de flesta ha en digital manick för att mäta trycket (och släppa ut) och en annan påfyllare för just att fylla. Helt onödigt om dom skaffat en digital PCL.

F
MathiasS MathiasS skrev:
Haha, klart du ska ha en PCL. Men du borde förstås byta till en med "rätt"skala. Bra att det gick att byta batteri - min är väl drygt två år nu men går fortfarande felfritt. I depån där jag använder min mest är det fortfarande så att de flesta ha en digital manick för att mäta trycket (och släppa ut) och en annan påfyllare för just att fylla. Helt onödigt om dom skaffat en digital PCL.
Menar du att ni har med er egen påfyllare till kartbanan? Håller inte klubben med kompressor och påfyllare? Vi har 7-8 påfyllningsstationer, dvs slangar som hänger ut men dom är ju helt befriade från manometer så det är fingertoppskänsla och lufttrycksmätare man behöver.

Givetvis har man en egen påfyllare så att man kan kolla direkt innan man åker ut samt under träning direkt i depån när man kört däcken varma..... Alla banor har väl också en kompressor och minst en slang+påfyllare men alla har ju egna prylar för finjusteringen.

Har du börjat köra igen?

F
MathiasS MathiasS skrev:
Givetvis har man en egen påfyllare så att man kan kolla direkt innan man åker ut samt under träning direkt i depån när man kört däcken varma..... Alla banor har väl också en kompressor och minst en slang+påfyllare men alla har ju egna prylar för finjusteringen.

Har du börjat köra igen?
Ja, har börjat köra igen. Det var svårare än jag minns att det borde vara. Svårt, tom omöjligt att hänga med medelfältet av hobbypiloter.

Tror att jag tryckt till ett lågt revben på vänstersidan med, antagligen för att jag snålade och inte köpte ett nytt, fungerande revbensskydd. Otroligt irriterande.

Jag hävdar att kollar trycket precis innan man åker ut eller när man kommer in gör man inte med påfyllaren utan med lufttrycksmätaren.

Ok kul du är igång igen! DD2?

Har man en rätt prylar så kan man fylla och mäta med samma. Jämförde med en dedikerad mätare ( pris 2400kr) med minne för flera hjul etc, den var långsammare än min pcl men mätte lika.

F
MathiasS MathiasS skrev:
Ok kul du är igång igen! DD2?

Har man en rätt prylar så kan man fylla och mäta med samma. Jämförde med en dedikerad mätare ( pris 2400kr) med minne för flera hjul etc, den var långsammare än min pcl men mätte lika.
Ja, DD2. Kör med analog mätare och således inga minnen. En carry over från Porsche Cup eran. Inte en aning om vad den kostade eller ens om den mäter nåt bra.

Gör ANI bra grejer?
25/DE har rimligt pris.
Typ 400 kr.

F
E eikido skrev:
Gör ANI bra grejer?
25/DE har rimligt pris.
Typ 400 kr.
25/DE?

Fotografen Fotografen skrev:
Då har jag beställt en PCL Airforce. 707,00, amazon.co.uk. Priserna verkar ha gått upp.
Får man citera sig själv?
Hursomhelst, min PCL Airforce fungerar, efter nästan 6 år, fortfarande utmärkt.

F
E eikido skrev:
Ja
:)
[länk]
Ok, den tror jag inte alls på, ser ut som en leksak. Hade en ANI tidigare och den var bra men den försvann i nån depå nånstans. Skulle tro att det var en 25/GR eller motsvarande.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.