114 035 läst ·
349 svar
114k läst
349 svar
Förslag på bra luftpåfyllare?
Tvekar lite mellan följande luftpåfyllare (mitt syfte är främst att fylla på bildäck).
Finns tydligen olika PCL modeller & jag tycker det är lite oklart vilken som är lämpligast.
Antingen:
https://www.amazon.se/dp/B07S19K5HH...95ZXVHUR&psc=1&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it
eller
https://www.amazon.se/dp/B07RY9T2B9...95ZXVHUR&psc=1&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it
eller betydligt billigare alternativ:
https://www.amazon.se/dp/B001KOS3HW...95ZXVHUR&psc=1&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it
eller
https://www.amazon.se/dp/B07NYSVRKM...95ZXVHUR&psc=1&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it
Vad tycker ni som redan har/har haft olika märken/modeller?
Finns tydligen olika PCL modeller & jag tycker det är lite oklart vilken som är lämpligast.
Antingen:
https://www.amazon.se/dp/B07S19K5HH...95ZXVHUR&psc=1&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it
eller
https://www.amazon.se/dp/B07RY9T2B9...95ZXVHUR&psc=1&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it
eller betydligt billigare alternativ:
https://www.amazon.se/dp/B001KOS3HW...95ZXVHUR&psc=1&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it
eller
https://www.amazon.se/dp/B07NYSVRKM...95ZXVHUR&psc=1&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it
Vad tycker ni som redan har/har haft olika märken/modeller?
Själv har jag bara haft i stil med 99:- men det har aldrig varit något problem. Sen kan jag iofs inte påstå att jag kalibrerat dem alltför flitigt direkt..
Men så lång påfyllningsslang som möjligt är önskvärt!
Men så lång påfyllningsslang som möjligt är önskvärt!
Hobbyelektriker
· E
· 15 367 inlägg
Har nr två på listan, den har fungerat utmärkt. Jag undviker displayer och batteri i dylika prylar.Veritas skrev:
Tvekar lite mellan följande luftpåfyllare (mitt syfte är främst att fylla på bildäck).
Finns tydligen olika PCL modeller & jag tycker det är lite oklart vilken som är lämpligast.
Antingen:
[länk]
eller
[länk]
eller betydligt billigare alternativ:
[länk]
eller
[länk]
Vad tycker ni som redan har/har haft olika märken/modeller?
Har tydligen haft den i nästan 10 år.
Fotografen skrev:
Garderobssnickarn
Medlem
· Västra götaland
· 158 inlägg
Garderobssnickarn
Medlem
- Västra götaland
- 158 inlägg
Jag kör med en sån här och är nöjd. Känns som att den är oförstörbar.
https://www.amazon.com/Milton-S-506...002SRL20&psc=1&ref_=pd_bap_m_grid_dv_rp_0_2_t
https://www.amazon.com/Milton-S-506...002SRL20&psc=1&ref_=pd_bap_m_grid_dv_rp_0_2_t
Medlem
· Västra Götaland
· 1 709 inlägg
Jag har en lite bättre modell (tror jag) med lång påfyllningsslang, MEN, det blir oftast att jag håller i munstycket som man satt fast på ventilen ändå när jag fyller på för att den ska sitta helt rakt och inte läcka luft m.m.
Så det där med att stå långt bort med tanke på risken för en explosion landar i praktiken rätt platt för mig. Men jag lever som tur är fortfarande
Så det där med att stå långt bort med tanke på risken för en explosion landar i praktiken rätt platt för mig. Men jag lever som tur är fortfarande
den sista, Güde ser ju bra ut men jag hittar inte ett ord om toleranser. Vet inte om det gömmer sig nåt i standarderna som det hänvisas till. Jag hade slantat upp 400kr till och gått på första alternativet.Veritas skrev:
Tvekar lite mellan följande luftpåfyllare (mitt syfte är främst att fylla på bildäck).
Finns tydligen olika PCL modeller & jag tycker det är lite oklart vilken som är lämpligast.
Antingen:
[länk]
eller
[länk]
eller betydligt billigare alternativ:
[länk]
eller
[länk]
Vad tycker ni som redan har/har haft olika märken/modeller?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 262 inlägg
Jag har både en liknande #1 och #2. Föredrar den analoga PCL alla dar i veckan.
Hobbyelektriker
· E
· 15 367 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 262 inlägg
Beror naturligtvis på användning. Jag använder den även till racercykeln som vill ha 10-12 bar.C cpalm skrev:
Tog lite tid men till slut anlände den (spöregnar så det blir att testa senare):
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu när jag för första gången skulle till att testa PCL påfyllaren....så märkte jag att det inte sitter någon nippel monterad på den & inte följde det med någon heller (hade det gjort så ont
för britterna att skicka med en sådan?).
Tydligen tillverkas PCL i Kina som så mycket annat (trodde för ett ögonblick att de faktiskt tillverkades i UK med tanke på priset...men icke så).
Skruvade ur en nippel från ett billigt tryckluftsverktyg jag hade liggande men inte passade den inte....krävs en grövre diameter för att kunna gängas på.
Ni som har PCL....vilka mått på nippel är det jag behöver inhandla?
för britterna att skicka med en sådan?).
Tydligen tillverkas PCL i Kina som så mycket annat (trodde för ett ögonblick att de faktiskt tillverkades i UK med tanke på priset...men icke så).
Skruvade ur en nippel från ett billigt tryckluftsverktyg jag hade liggande men inte passade den inte....krävs en grövre diameter för att kunna gängas på.
Ni som har PCL....vilka mått på nippel är det jag behöver inhandla?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 262 inlägg
Har för mig att det stod i manualen vilken gäng det är. Finns i princip 3 som är standard, 1/4, 3/4 och 1/2".
Det hade inte hjälp om britterna skickat med en nippel. De har helt annan standard än vi.
Det hade inte hjälp om britterna skickat med en nippel. De har helt annan standard än vi.
Aha.. visste inte att de körde med annan standard.R Robert-san01 skrev:
Var aningen frustrerad när jag skrev inlägget.
Hittade infon jag behövde på tillverkarens hemsida.. ( 1/4 är det tydligen).
Så, lade nyss en best på en sådan Cejn nippel.
Tack för ditt svar! 👊
