Tvekar lite mellan följande luftpåfyllare (mitt syfte är främst att fylla på bildäck).
Finns tydligen olika PCL modeller & jag tycker det är lite oklart vilken som är lämpligast.

Antingen:
https://www.amazon.se/dp/B07S19K5HH...95ZXVHUR&psc=1&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it

eller

https://www.amazon.se/dp/B07RY9T2B9...95ZXVHUR&psc=1&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it

eller betydligt billigare alternativ:

https://www.amazon.se/dp/B001KOS3HW...95ZXVHUR&psc=1&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it

eller

https://www.amazon.se/dp/B07NYSVRKM...95ZXVHUR&psc=1&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it

Vad tycker ni som redan har/har haft olika märken/modeller?
 
Själv har jag bara haft i stil med 99:- men det har aldrig varit något problem. Sen kan jag iofs inte påstå att jag kalibrerat dem alltför flitigt direkt..

Men så lång påfyllningsslang som möjligt är önskvärt!
 
  • Gilla
Veritas
  • Laddar…
Veritas Veritas skrev:
Tvekar lite mellan följande luftpåfyllare (mitt syfte är främst att fylla på bildäck).
Finns tydligen olika PCL modeller & jag tycker det är lite oklart vilken som är lämpligast.

Antingen:
[länk]

eller

[länk]

eller betydligt billigare alternativ:

[länk]

eller

[länk]

Vad tycker ni som redan har/har haft olika märken/modeller?
Har nr två på listan, den har fungerat utmärkt. Jag undviker displayer och batteri i dylika prylar.
Har tydligen haft den i nästan 10 år.
Fotografen Fotografen skrev:
Då har jag beställt en PCL Airforce. 707,00, amazon.co.uk. Priserna verkar ha gått upp.
 
  • Gilla
Veritas
  • Laddar…
Jag har en lite bättre modell (tror jag) med lång påfyllningsslang, MEN, det blir oftast att jag håller i munstycket som man satt fast på ventilen ändå när jag fyller på för att den ska sitta helt rakt och inte läcka luft m.m.
Så det där med att stå långt bort med tanke på risken för en explosion landar i praktiken rätt platt för mig. Men jag lever som tur är fortfarande :-)
 
F
Veritas Veritas skrev:
Tvekar lite mellan följande luftpåfyllare (mitt syfte är främst att fylla på bildäck).
Finns tydligen olika PCL modeller & jag tycker det är lite oklart vilken som är lämpligast.

Antingen:
[länk]

eller

[länk]

eller betydligt billigare alternativ:

[länk]

eller

[länk]

Vad tycker ni som redan har/har haft olika märken/modeller?
den sista, Güde ser ju bra ut men jag hittar inte ett ord om toleranser. Vet inte om det gömmer sig nåt i standarderna som det hänvisas till. Jag hade slantat upp 400kr till och gått på första alternativet.
 
  • Gilla
Veritas
  • Laddar…
Jag har både en liknande #1 och #2. Föredrar den analoga PCL alla dar i veckan.
 
  • Gilla
Veritas
  • Laddar…
C
R Robert-san01 skrev:
Föredrar den analoga PCL alla dar i veckan.
Analog har ju sina fördelar, men det som stör mig är att man använder en så otroligt liten del av 0-12-skalan att det blir onödigt svåravläst.
I synnerhet när åldersseendet börjar sätta in 🙄
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Tack för alla tips !

Lade precis en best på det första alternativet (digital PCL)
 
C cpalm skrev:
Analog har ju sina fördelar, men det som stör mig är att man använder en så otroligt liten del av 0-12-skalan att det blir onödigt svåravläst.
I synnerhet när åldersseendet börjar sätta in 🙄
Jo, den borde vara 0-5 bar för personbilsbruk.
 
  • Gilla
Vardagsrum
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Analog har ju sina fördelar, men det som stör mig är att man använder en så otroligt liten del av 0-12-skalan att det blir onödigt svåravläst.
I synnerhet när åldersseendet börjar sätta in 🙄
Beror naturligtvis på användning. Jag använder den även till racercykeln som vill ha 10-12 bar.
 
Tog lite tid men till slut anlände den (spöregnar så det blir att testa senare):

Digital däcktrycksmätare från PCL i förpackning på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elbilsladdare med kontrollenhet och anslutningskabel på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ullberg och 3 till
  • Laddar…
Nu när jag för första gången skulle till att testa PCL påfyllaren....så märkte jag att det inte sitter någon nippel monterad på den & inte följde det med någon heller (hade det gjort så ont
för britterna att skicka med en sådan?).

Tydligen tillverkas PCL i Kina som så mycket annat (trodde för ett ögonblick att de faktiskt tillverkades i UK med tanke på priset...men icke så).

Skruvade ur en nippel från ett billigt tryckluftsverktyg jag hade liggande men inte passade den inte....krävs en grövre diameter för att kunna gängas på.

Ni som har PCL....vilka mått på nippel är det jag behöver inhandla?
 
Har för mig att det stod i manualen vilken gäng det är. Finns i princip 3 som är standard, 1/4, 3/4 och 1/2".

Det hade inte hjälp om britterna skickat med en nippel. De har helt annan standard än vi.
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Har för mig att det stod i manualen vilken gäng det är. Finns i princip 3 som är standard, 1/4, 3/4 och 1/2".

Det hade inte hjälp om britterna skickat med en nippel. De har helt annan standard än vi.
Aha.. visste inte att de körde med annan standard.
Var aningen frustrerad när jag skrev inlägget.
Hittade infon jag behövde på tillverkarens hemsida.. ( 1/4 är det tydligen).
Så, lade nyss en best på en sådan Cejn nippel.
Tack för ditt svar! 👊
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.